کد مطلب: ۶۷۱۲۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اختلال در سامانه معاملات کارگزاری مفید

اختلال در سامانه معاملات کارگزاری مفید

امروز دوشنبه دومین روز معاملاتی است که معاملات کارگزاری مفید با اختلال مواجه شده است. هنوز این کارگزاری اطلاع‌رسانی خاصی در این خصوص در سایت خود انجام نداده و سهامداران باید منتظر مشخص شدن علت این اختلال بمانند!

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارگزاری مفید برای دومین روز کاری با اختلال مواجه شد و هنوز این کارگزاری تا زمان تنظیم این گزارش اطلاع‌رسانی خاصی در سایت خود درخصوص این اختلال‌ها انجام نداده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سامانه معاملات این کارگزاری بسیار کند بوده و سهامداران بعد از تلاش‌های فراوان تنها چند لحظه می‌توانند پرتفوی معاملاتی خود را بررسی کنند. از سوی دیگر اغلب سهامداران می‌گویند که این اختلال یا به نوعی هنگ تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد و پس آن ورود به پنل معاملاتی آسان‌تر می‌شود.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه این اختلال کارگزاری مفید را ناشی از کندی هسته معاملات و گروهی دیگر علت این موضوع را مشکل سامانه‌ای می‌دانند.

با اختلال سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها، سهامداران زیان بسیار زیادی می‌کنند. از سوی دیگر امکان شکایت از اختلالات پنل‌های معاملاتی در سازمان بورس وجود ندارد.

باید منتظر ماند و دید کارگزاری مفید علت این اختلال را چه چیزی اعلام و چگونه رضایت مشتریان خود را جلب می‌کند.

زیان سهامداران بیشتر شد!

-بهنام صمدی، فعال بازار سرمایه در توییتر نوشت: «نکته عجیب ماجرا اختلال در کارگزاری مفید بود که تبدیل به یک ریسک سیستماتیک برای بازار شده. دو روز متوالی مشتری‌ها این کارگزاری در ساعت معاملات امکان معامله نداشتند. باور کنیم همه این رویدادها اتفاقیه؟»

کاربران دیگری نیز نظرات خود را درج کرده‌اند:

-«کارگزاری مفید که خب قطعاً مثل اسمش مفید هست اما یعنی مفید در تضییع حقوق مشتریان.»

-«کارگزاری‌مفید روزانه درآمد چندین میلیاردی از کارمزد داره و هرروز که هنگ میکنه میلیاردها تومن به بورس و سهامدار ضرر وارد میکنه.»

-«امروز کارگزاری مفید خیلی اذیت کرد.تا ساعت ده.نه میتونستی وارد بشی نه تلفن های پشتییانی جواب میداد بعد از ساعت ده هم بازار منفی و دیگه کاری نمیشد کرد.»

مخاطبان تجارت‌نیوز نیز به اختلال مفید اعتراض کردند و نوشتند: «بدبخت شدم امروز، مفید در بدبختیم سهیم بود»

-«تمام این اختلالات در کارگزاری مفید عمدی است، این هم یک نوع دیگه از دزدی این جماعت از جیب سهامداران متضرر.»

-«مفید تعمدی سامانه رو مختل میکنه.»

-«مشکل اگر از هسته بود همه کارگزاریها باید مختل میشد. مشکل فقط و فقط از سامانه مفید بود و اولین بار هم نیست. تا مشتریهاش به کارگزاری های دیگه کوچ نکنند هیچ تغییری مثبتی نخواهید دید، حتی یک اطلاع رسانی ساده.»

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عمدی صد در صدسازمان بورس خوابه

  • ناشناس

    دیگه خسته شدیم چقدر ضرر از این ور کارکزاری مفید از این ور حقوقیها دولت هم که حمایت نمیکنه تو رو بخدا بس دیگه تمامش کنید

  • ناشناس

    ما چه کار کنیم میزنیم فروش میزنه ۵درصد این ظلم را خدا هم قبول نمیکنه.

  • یا الله

    کارگزاری مفید باااااااید ضرر وزیان وارده به سهامداران را بنحوی وبفوریت تقبل وجبران نماید , عذرخواهی که نشد جبران ضرر !!!!
    .

  • سهامدار بورس

    کارشناسان تحلیلگران سهامداران ناظرین بورس رسانه ها لطفا همه جا پیگیری کنید:
    چرا کارگزاری مفید اینهمه مشکل داره.اطلاع رسانی هم نمیکنه.لااقل وقتی اختلال دارید اطلاع بدید.نرم افزارها و سایت هاتون همش مشکل داره.دقیقا بفرمایید کدام نرم افزار یا سایت مشکل ندارد با آدرس اطلاع رسانی کنید به مشتریان خودتون.
    کارگزاری مفید پیامک خرید فروش سهام ها را ارسال نمیکند.بقیه کارگزاری ها ارسال میکنند.چرا پیامک ارسال نمیکنید؟این تخلف نیست؟
    کارگزاری مفید خرید عرضه اولیه بصورت آفلاین که همه کارگزاری ها دارند را فعال نکرده است.چرا؟این تخلف بزرگ و تبعیض در حق مشتریان است.سازمان بورس مگر بر کارگزاری ها نظارت ندارید؟حق حقوق مشتریان چه میشود؟
    همیشه در روزهای مثبت خوب یا موقع حساس ریزش سهام یهو کارگزاری مفید اختلال دارد.این یهو اختلال وقتی 7 میلیون کد بورسی در تابستان 1399 بودند قابل هضم بود.اما الان که فعالان در بازار به یک میلیون رسیده.یعنی 15 درصد 2 سال پیش فعال هستند در بازار.
    پس معلومه اختلال کارگزاری مفید از بار اضافه بر نرم افزارها نیست.بلکه دستوری از جایی بهتون دستور می دهند!!!؟؟؟
    وگرنه بازار اینقدر سوت و کور شده که ضعیف ترین کارگزاری هم تحمل بار مشتریان مفید را دارد.
    لطفا منتشر کنید.بفکر سهامداران باشید.

  • ناشناس

    سلام اگر امکان دارد نام شرکت پایاواریزراهم همراه پیام واریزمشخص نمائید