کد مطلب: ۳۴۴۹۸۳

ادامه رشد قیمت نفت در بازار جهانی

ادامه رشد قیمت نفت در بازار جهانی

روز گذشته هر بشکه نفت خام برنت با 2.48 درصد افزایش، با قیمت 62.70 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 3.21 درصد افزایش، به 54.04 دلار رسید.

رابرت لایزر، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرده که هنوز هیچ پیشرفتی در مذاکرات برای حل و فصل تنش‌های تجاری میان واشینگتن و پکن حاصل نشده و این مذاکرات همچنان ادامه خواهد داشت. با این حال قیمت جهانی نفت همچنان صعودی است و از مرز 60 دلار به ازای هر بشکه عبور کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، بازار نفت هفته‌ آرامی را پشت سر گذاشت. روز جمعه هر بشکه نفت خام برنت با 2.48 درصد افزایش، با قیمت 62.70 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 3.21 درصد افزایش، به 54.04 دلار رسید.

بر اساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی، به دنبال تلاش‌های اوپک برای کاهش تولید و مهار عرضه، بازار در سال جاری میلادی متعادل خواهد شد. در حالی که به نظر می‌رسد عربستان سعودی برای پایبندی کامل به این توافق، عزم خود را جزم کرده اما روسیه تمایل چندانی برای کاهش تولید ندارد.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین، چشم‌انداز خود از میزان رشد تقاضا را به دلیل نگرانی‌ها به دنبال کاهش رشد اقتصاد جهانی بدون تغییر باقی گذاشته است. این نهاد بین‌المللی همچنین قیمت نفت را برای سال 2019 حدود 61 دلار پیش‌بینی کرده است.

در همین حال، اوپک گزارش ماهانه خود را روز پنج‌شنبه منتشر کرده است. به گفته منابع آگاه، تولیدکنندگان این سازمان در مجموع 761 هزار بشکه از تولید خود را کاهش داده‌اند. در میان عربستان سعودی 468 هزار بشکه در روز و امارات متحده عربی 65 هزار بشکه از تولید خود را کاهش داده‌اند. این در حالی است که سه کشور ایران، لیبی و ونزوئلا به ترتیب 159 هزار، 172 هزار و 65 هزار بشکه از تولید خود را از دست داده‌اند.

تولید عراق اما 88 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

آخرین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.