کد مطلب: ۵۳۸۵۴۵

رکود در بازار خودرو ادامه دارد / تخفیف ۳۰ درصدی به علت نبود مشتری

رکود در بازار خودرو ادامه دارد / تخفیف ۳۰ درصدی به علت نبود مشتری

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی از تداوم رکود در این بازار با وجود اجازه بازگشایی نمایشگاه‌ها از ابتدای هفته جاری است؛ فروشندگانی که نیازمند پول بوده‌اند حتی حاضر شده‌اند که خودروی خود را تا ۳۰ درصد زیر قیمت سایت‌های خودرویی بفروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حتی پایان یافتن تعطیلات کرونایی سه هفته‌ای نمایشگاه‌های خودرو نتوانست قفل معاملات را باز کند و با حرکت تدریجی ارز در مدار کاهشی، به نظر می رسد رکود این بازار عمیق‌تر شده باشد.

«سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: عامل اصلی تداوم این رکود، کاهش نرخ ارز است.

به گفته این مقام صنفی، با توجه به اخبار مثبت واصله از توافقات خارجی و احتمال برداشته شدن تحریم‌ها، مردم همچنان از خرید دست نگه داشته‌اند و امیدوار به کاهش قیمت‌های بیشتر هستند.

موتمنی تصریح‌کرد:‌ در این روزها مراجعه‌کننده به بنگاه‌ها به حدود صفر رسیده و افرادی که قصد خرید داشته باشند، با چانه‌زنی می‌توانند زیر همین قیمت‌ها خودرو بخرند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی فروشندگانی که نیازمند پول بوده‌اند تا ۳۰ درصد زیر قیمت (البته قیمت‌هایی که در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی شاهد آن هستیم) خودروی خود را فروخته‌اند.

قیمت برخی خودورها در فضای مجازی در روز جاری به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۵ میلیون تومان، تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۳۳ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۸۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس مدل ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۸۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۹۷ میلیون تومان و تیپ ۵ نزدیک به ۲۶۰ میلیون تومان، بسترن اتوماتیک ۴۱۲ میلیون تومان، برلیانس اچ ۳۳۰ حدود ۳۴۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ نزدیک به ۸۹۰ میلیون تومان.

اواخر هفته گذشته با جو روانی ایجاد شده در پی ریزش نرخ ارز، کاهش شدید قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی رقم زد، به‌طوری که شاهد افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در مقایسه با اواخر اسفندماه ۹۹ بودیم.

به اعتقاد کارشناسان، در صورت تداوم این روند به‌ویژه ثابت ماندن نرخ دلار در کانال ۲۰ هزار تومانی، ریزش بیش از پیش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر است و به همین دلیل هیچ‌کس در این روزها برای خرید اقدام نمی‌کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اصلا یک درصد هم فکر نکردید که مردم پول خرید ندارن !!! ، تنها و تنها دلیل اینه که مردم منتظرن قیمت ارز بیاد پایین و تحریم ها برداشته بشه !؟ ملت قرمه سبزی بدون گوشت میخورن ، زرشک پلو بدون مرغ میخورن

  • ناشناس

    این ماشین ها بیشتر لگن هستند ارزش بیش از ۱۰۰میلیون تومان ندارند یک ماشین خارجی بیش از ۴۰ سالکار می کند قیمت مناسبتر است . مردم مجبور این لگن هابخرند

  • ناشناس

    برای خرید خودرو عجله نکنید مطمئنا قیمت‌ها بیش از 50 درصد ارزان خواهد شد و به قیمت منطقی و واقعی خواهد رسید

  • ناشناس

    تو رو خدا مردم نخرید نخرید خودرو ۱۰ میلیونی پراید رو ۱۲۰ دارن می اندازن به فضل خدا دیگه تمومه فقط نخرید تو رو خدا

  • توکل به خدا

    پول کجا بود خونه و خودرو و طلا بخریم هر چی بود بابت خرید مایحتاج شدیدا گران مرغ و برنج و پوشک بچه و … خرج شد رفت ?

  • ناشناس

    نخریییییییییییییییییییید

  • امین

    مردم نخرید نخرید نخرید به والله ظلم به خود میکنید.مسلما قمتا افت بیشتر میکنه ..خرید تابوت به اصطلاح خودرو با این قیمتای نجومی ظلم به خود و خانواده خود

  • حمید

    این قیمت های زدن. نمیدونیم بخنیدم یا گریه کنیم ماشینای که هیچ گونه کیفیتی هچی ندارن بالای نزدیک به 200 میلیونن فقط میشه گفت خدا ازتون نگذره

  • علی ایزدی

    مگه به پراید میشه گفت ماشین ..ارابه مرگ بهترین و با مسما ترین نام برای پرایده که دارن صدو خورده ای میندازن مطمئنا مطمئنا بزودی پراید و ماشینهای دیگه قیمتاشون از به نصف یا پایینتر میرسه چون توافق. در حال پیش نویسی برای امضا است.امضای توافق همانا و گشوده شدن در بروی شرکتهای خارجی و افت قیمت همان انشاالله.

  • ناشناس

    به نظرچیزی ارزان نمیشه حتی ترس از توافق هم چیزی راارزان نکرده اینکه خریدوفروش نمیشه دلالها رقتن کنار چون سودشون کم شده اگه برجام هم احیا شه تا چندسال اثراتش هست پس دلخوش به ارزانی نباشیم