کد مطلب: ۵۹۸۲۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزش سهام عدالت دو برابر شاخص کل ریخت

ارزش سهام عدالت دو برابر شاخص کل ریخت

در این هفته شاخص کل بورس بیش از سه درصد افت کرد اما افت ارزش سبد سهام عدالت دو برابر شاخص کل بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام هفته گذشته را با افت ۳٫۱ درصدی به پایان رساند. شاخص کل بورس هم وارد کانال یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی شد تا آخرین تلاش‌ها را برای حفظ کانال ۱٫۴ میلیون واحدی ثمربخش کند.

اتفاقات مهم این هفته بازار سهام تقریبا همگی به ضرر آن بود. عدم آزادسازی قیمت‌ها، فروش اوراق دولتی و قطع گاز صنایع از جمله این اتفاقات بودند. آزادسازی واردات خودرو هم این هفته در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که با توجه به شرایط پیچیده آن به عقیده کارشناسان تاثیر قابل توجهی بر بازار بورس نخواهد گذاشت.

با توجه به عملکرد نه چندان مثبت بورس در هفته گذشته، ارزش سهام عدالت هم در این هفته دستخوش تغییراتی شد. بر اساس محاسبات انجام شده، قیمت سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته به ۱۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید که نسبت به هفته گذشته حدود ۸۰۰ هزارتومان کاهش پیدا کرد. این در حالی بود که از نظر درصد افت، ارزش سبد سهام عدالت ۶ درصد افت داشت.

با این حساب ارزش ۶۰ درصد سهام قابل فروش این سبد ۷ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان است. ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز در آخر هفته به ۲۳ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان رسید. ارزش ۶۰ درصد سهام قابل فروش این سبد نیز ۱۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میلادفتح الهی اندیمشکی

    سهامی ک همین موقع پارسال۲۱ملیون بود الان شده۱۳ملیون خدایا چی شده تازه اونموقع دلار۱۴هزارتومن بود ک ۲۱ملیون بود الان دلار ۲۸هزارتومنه سهام۱۳ملیون خدا ب خیر بگزرونه چ بلایی میخاد سر مردم بیاد یکی کاری کنه???

  • میلادفتح الهی اندیمشکی

    تو این کشور عزیز چ بلایی داره نازل میشه ک پارسال سهام 21ملیون بود با این که دلار14هزارتومن بود الان ک دلار 28هزارتومنه سهام شده12ملیون یا خدا چی داره ب سر اقتصاد این کشور میاد خدا بخیر کنه اینده خوبی نداریم… ????

  • ناشناس

    وقتی افراد غیر متخصص درجای و کاری که تخصص ندارند ولی چون داماد فلان وزیر یا پسر فلان معاون هستن قرار بدن همین میشه ….البته خیلی از مشکلات هستن که خودبخود حل می‌شوند ولی دولت عمدا مانع حل مشکلات مردم میشه ….بورس نابود کردن دیگه از بورس ایران فقط اسم بافی مونده ودرست نمیشه

  • ناشناس

    یک سال هزار دروغ درباره سهام عدالت گفتند .مردم دیگه خسته شدن .سهام عدالت نمک به زخم مردم شده …

  • ناشناس

    دیگه چی بود که بریزه سهام استانی شده ۵۰ ت اون هم خریدار نداره با صف فروش این ۵۰ ت دولت برداره برا خودش لازمش میشه

  • مقید و منتقد

    چه فایده من فروختم ۶۰درصد غیر مستقیم کو پولش کجاست تو الان بگو سهام بشه ۱میلیارد وقتی نمیتونی پولش کنی

  • ناشناس

    منظورت سهام خجالته ؟

  • ناشناس

    بابا این مسخره بازی ها رو تموم کنید یک بار آزاد کنید هر کی خواست بفروشه‌

  • ناشناس

    چرا بورس جلو فروش باز نمیکنه کسی نیست سوال کنه اقای رییس جمهور دم از عدالت زدی کو سهام عدالت چرا با ابری مردم بازی میکنید

  • ناشناس

    با ادب سلام شب بخیر آقا یان محترم بانک مرکزی وریاست محترم اقتصاد و ریاست محترم بورس بیزحمت لطفا عنایت فرمایید قانون جدید خرید آنلاین را بطور کامل از صحنه روزگار حذف کنید و روال قبل یعنی در خصوص خرید عرضه اولیه بصورت خودکار اتوماتیک باشه بسیاربسیار کارشایسته وپسنیده است انشالله انشالله بتوفیق خداوندبزرگ انشالله شما بزرگواران درخواست سهامداران خرد مساعدت لازم را مبذول فرمایید بخصوص کارگزاری مفید را به روال قبل یعنی در خصوص خرید عرضه اولیه بصورت خودکار اتوماتیک باشه با تشکر فراوان