کد مطلب: ۳۵۱۶۳۹

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دولت به جای واردات گوشت، ارز را تک‌نرخی کند

دولت به جای واردات گوشت، ارز را تک‌نرخی کند

عبدالله حاتمیان گفت: دو نرخی بودن ارز به خودی خود باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود، به همین جهت دولت به جای واردات گوشت با ارز نیمایی به منظور ثبات در قیمت گوشت به دنبال تک‌نرخی کردن ارز باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هیات دولت مجوز واردات گوشت با ارز نیمایی و بدون سود بازرگانی را صادر کرده است.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا واردات گوشت با ارز سامانه نیمایی و بدون سود بازرگانی باعث جلوگیری از روند افزایشی قیمت گوشت در بازار آزاد می‌شود؟

عبدالله حاتمیان، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است که واردات گوشت با ارز نیمایی باعث رانت و سوء‌استفاده برخی اشخاص شود؛ به‌طوری که واردات با ارز نیمایی انجام شده و سپس گوشت با ارز آزاد در بازار فروخته شود.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی که در یک جامعه اخلاق آسیب دیده و افراد به دنبال کسب سود از هر روش و ابزاری هستند هر اتفاق و پیشامدی قابل پیش‌بینی خواهد بود.

وی ادامه داد: معتقدم دولت باید دست از سر اقتصاد بردارد؛ به‌طوری که ارز نیمایی حذف شده و ارز در اقتصاد ایران تک‌نرخی شود. بدون شک با تک‌نرخی شدن ارز بخشی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مشکلات کنونی اقتصاد کشور زائیده دو نرخی بودن ارز است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دو نرخی بودن ارز به خودی خود باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود، به همین جهت دولت به جای واردات گوشت با ارز نیمایی به منظور ثبات در قیمت گوشت به دنبال تک نرخی کردن ارز باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.