کد مطلب: ۴۹۰۰۸۲

ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف شد؟

ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف شد؟

با وجود شایعاتی که امروز در رابطه باحذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات دارو مطرح بود، پیگیری‌ها از این حکایت دارد که این خبر صحت نداشته و تامین ارز دارو به روال قبل ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز برخی خبرها از این حکایت داشت که ارز ۴۲۰۰ تومان برای واردات دارو حذف شده و این خبر در برخی بازارها از جمله سهام‌های شرکت‌های دارویی تاثیرگذار بود؛ به طوری که گروه‌های دارویی در بازار بورس مورد توجه قرار گرفت.

اما پیگیری از مسئولان مربوطه از این حکایت دارد که به تازگی تصمیمی در رابطه با ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو اتخاذ نشده و حذف کامل این ارز دولتی برای واردات دارو صحت ندارد و ظاهرا چنین خبرهایی از طریق افراد سودجو برای تحت تاثیرقرار دادن بازارهای مختلف منتشر می‌شود.

این در حالی است که در رابطه با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردت دارو از ابتدا برخی از داروها و تجهیزات پزشکی با ارز نیمایی که در حال حاضر به حدود ۲۵ هزار تومان در هر دلار می‌رسد تامین ارز می‌شد و بخش دیگر با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شود.

آخرین گزارش از این حکایت دارد که بانک مرکزی متعهد به تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز برای واردات دارو با نرخ ۴۲۰۰ تومان بوده که تاکنون حدود ۶۰ درصد آن را تامین کرده و مابقی به تدریج تامین خواهد شد.

از زمانی که تغییر سیاست‌های ارزی در دستور کار قرار گرفت و واردات کالا با ارز۴۲۰۰ تومانی انجام شد، به تدریج با توجه به سواستفاده هایی که از این پرداخت وجود داشت و از سویی کالاربا نرخ ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف کننده نمی‌رسید، تامین ارز واردات با نرخ ترجیحی به تدریج محدود تر و در نهایت به کالاهای اساسی رسید که در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که در کنار آن برخی از داروها نیز با این نرخ وارد می‌‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    اول همه خبرها با تکذيب شروع ميشه. ايشالا که قيمت دارو حداقل بالا نره.