کد مطلب: ۱۳۲۹۹۵

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

از دیدگاه مجلس، بانک مرکزی مسئول مشکلات کاسپین است

از دیدگاه مجلس، بانک مرکزی مسئول مشکلات کاسپین است

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس به استناد حکمی که بازرس دادگستری در مشهد صادر کرده، گفت: بانک مرکزی باید بر جذب سرمایه مجدد ٧ تعاونی این موسسه نظارت می‌کرد لذا از منظر مجلس بانک مرکزی مقصر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن حسینی شاهرودی با اشاره به توضیحات سیف و معاونان وی درباره مشکلات موسسه مالی و اعتباری کاسپین در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از ٧ تعاونی که در موسسه کاسپین ادغام شده بود، ٥ تعاونی بدون مشکل بوده و تنها ٢ تعاونی فرشتگان و بدر توس دارای مشکل بوده که وعده دادند تا پایان اردیبهشت تکلیف این دو موسسه روشن شده و به اطلاع عموم می‌رسد.

وی با بیان اینکه کاسپین برای تسویه حساب و انحلال ٧ تعاونی تشکیل شده بود، افزود: بنابر گفته معاون بانک مرکزی به استناد حکمی که بازرس دادگستری در مشهد صادر کرده بود، ٧ تعاونی تابلوها را به نام کاسپین تغییر داده‌اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این هفت تعاونی بر اساس آن حکم نه تنها زیر بار تسویه نرفتند، بلکه سپرده‌گذاری جدید انجام شد و در این ایام با نام کاسپین سپرده‌های مردم را جذب کردند، که مشکلات کنونی به وجود آمد.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی در حال جمع‌آوری اطلاعات و مستندات و توضیحات مسئولان در این خصوص است، گفت: سپرده‌گذاران دو موسسه فرشتگان و بدر توس نمی‌توانند سپرده‌ها را برداشت کنند اما وضعیت برداشت سپرده ٥ موسسه دیگر مشخص نیست.

وی با بیان اینکه حکم یک بازرس نافی وظایف و اختیارات بانک مرکزی نیست، افزود: جمع‌آوری تابلوی تعاونی و نصب تابلوی کاسپین به جای این تعاونی‌ها در مدت زمان کوتاهی رخ نداده چرا که در این زمان طولانی سپرده‌گذاری‌های مجدد صورت گرفته است.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: بانک مرکزی باید بر جذب سرمایه مجدد این تعاونی‌ها نظارت می‌کرد لذا از منظر مجلس بانک مرکزی مقصر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.