کد مطلب: ۵۸۷۳۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استخدام قهرمان کشتی در وزارت نفت؛ رانت یا پاداش؟

استخدام قهرمان کشتی در وزارت نفت؛ رانت یا پاداش؟

رسانه‎‌های داخلی ادعا کرده بودند که وزارت نفت با تقاضای استخدام محمدرضا گرایی موافقت کرده است اما دفتر امور ورزش وزارت نفت، این ادعا را تایید نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رسانه‎‌های داخلی ادعا کرده بودند که وزارت نفت با تقاضای استخدام محمدرضا گرایی موافقت کرده است.

البته انتشار این خبر، حواشی زیادی در پی داشت. پس از انتشار خبر استخدام گرایی در وزارت نفت، برخی از نمایندگان مجلس، به این تصمیم اعتراض کردند و آن را تبعیضی علیه بقیه کشتی‌گیران دانستند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز هم درباره استخدام گرایی به نتایج ضد و نقیضی رسید. دفتر اسماعیل کبوتران، سرپرست اداره کل امور سلامت، تربیت بدنی در همین باره به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: گرایی هنوز استخدام نشده‌ و استخدام او در مرحله نامه‌نگاری‌های اداری است.

پس از این، دفتر کبوتران اظهار کرد: اصلا هنوز نامه‌ای برای ما ارسال نشده است و اگر هم قرار باشد او استخدام شود، وزیر باید چنین حکمی دهد.

این در حالی است که پس از قهرمانی گرایی، وزیر نفت با درخواست استخدام این کشتی‌گیر در وزارت نفت موافقت کرد. این خبر، همان شب اعلام شد.

چرا برخی نسبت به این خبر واکنش منفی نشان دادند؟

واکنش منفی نمایندگان مجلس به استخدام این کشتی‌گیر جوان تنها به دلیل تبعیض میان او و بقیه کشتی‌گیران بود. نمایندگان قائمشهر، سوادکوه و جویبار به این موضوع انتقاد کردند و از وزیر نفت خواستند بقیه قهرمانان کشتی هم استخدام شوند.

این در حالی است که هنوز مشخص نیست قهرمانان کشتی قرار است در کدام بخش استخدام شوند یا تحصیلات مرتبط با این وزارت‌خانه دارند یا نه.

قبل از این هادی ساعی، علیرضا دبیر، مهدی سبزعلی و محمد طلایی هم درخواست مشابهی داده بودند و یا درخواست آن‌ها موافقت شد.

اما پیش از این حسن یزدانی، چهار سال پیش و در دوران زنگنه درخواست استخدام در وزارت نفت داد که با بی‌توجهی مواجه شد.

بنا بر رویه‌ای عرفی، از سال ۵۰ وزارت نفت دانشجویان فارغ‌التحصیل گروه الف بورسیه نفت برخی دانشگاه‌ها را استخدام می‌کرده است. سال ۹۴ بیژن زنگنه، وزیر نفت، اعلام کرد که قرار است این فارغ‌التحصیلان با آزمون استخدام شوند اما این دانشجویان هنوز استخدام نشده‌اند و حالا برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند کشتی‌گیران استخدام می‌شوند.

حالا باید دید این ورزشکاران در کدام قسمت وزارت نفت مشغول به کار هستند؟ آیا بهتر نیست به جای استخدام قهرمانان در وزارت نفت، از ورزشکاران حمایت شود و در وزارت‌ ورزش و جوانان استخدام شوند تا از توانایی‌های آنان استفاده شود؟

برای مطالعه بیشتر، گزارش «توافق ایران و عربستان قیمت نفت را بالا می‌برد؟» را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    استخدام ورزشکاران در شرکتهای کلی مختص کل جهان است بخصوص در شرکت نفت چرا که از ورزشکاران میتوان برای جابجایی بشکه های نفت استفاده کرد.

    • آبی خاکستری

      ای ول، دمت گرم، کلی خندیدم
      آخر شبی خیلی حال دادی. مرسی

    • غلامحسین محمد نژاد

      تعداد از همین نمایندگان یا خودشان از وزارت نفت مستقیم پول می گیرند یا اعوان و انصارشان استخدام نفن هستند و بدون آنکه حضور یابند حقوق می گیرند . الان برای اینکه پاداشی به قهرمان کشتی جهان داده شود قلقلک شان می گیرد !

  • میهمان

    تصمیمات احساسی به زیان کشور است، باید هر کاری به دست متخصص آن سپرده شود، اگر مشاغل رده پایین باشد در شان قهرمانان نیست و اگر در مشاغل تخصصی باشد هم توانایی خاص خود را میطلبد باید از نظر مالی ورزشکاران تامین باشند و به تخصص اصلی خود بپردازند که همان ورزش است

    • ناشناس

      کم حرف کلیشه ای بزن این صحبتها واسه نروژ و دانمارک و سوئد و اینا خوبه نه ایران

  • رحیمی

    این کمترین کاری هست که میشه برای قهرمانان کرد مطمئن باشید در کشورهای دیگه بیشتر از اینها انجام میدن

  • ناشناس

    خیلی مسخره است یک کشتی گیر را که هیچ تخصصی ندارد می خواهند استخدام کنند ولی جوانی که دانشگاه نفت تحصیل کرده راننده آیند شده

    • ناشناس

      حقش هست قهرمان المپیک هستش یعنی بین هشت میایارد انسان سرآمده تو این مملکت مگه زاکانی و یا رییسی تخضض دارند که ایشون نداره الا بره آمریکا منتش را می کشند

  • غلامحسین محمد نژاد

    کاش کمی فکر کنیم و بعد حرف بزنیم . همین کشتی گیر فقط کافیست دو قدم بره تا آذربایجان ؛ اروپا را هم صحبتش را نمی کنیم ؛ هم عضو تیم ملی آذربایجان می شه ؛ هم خونه ؛ هم ماشین ؛ هم پول آن چنانی و… همه را به ایشان می دن ؛ واقعا چرا کمی فکر نمی کنیم . موارد قبلی که رفته اند بسیارند و همه می دانند . برای فوتبالیست درجه 3 قرارداد چند میلیاردی اشکالی ندارد اما برای قهرمان کشتی جهان که ورزش ملی کشورمان هم هست استخدام در شرکت نفت اذیت مان می کند !!!

  • حسین

    چرا حرف از نماینده مجلس میاد همه گارد میگیرن. حرف حقه. میگن اگر قراره استخدام بشه همه باید استخدام بشن.
    ضمن اینکه در خبر هم هست بهتره قهرمانان در وزارت ورزش استخدام بشن که مرتبط هست

    • ناشناس

      اونم قرار نیست بره وزیر نفت بشه. تو تربیت بدنی وزارت قراره استخدام بشه. که کاملا مرتبط هست. بعدشم کسانی که مدعی هستن برن بین 8 میلیارد آدم قهرمان المپیک بشن بعد بیان ادعای وزارت کنن. تازه این طفلی رشته تحصیلیم غیر تربیت بدنی. نفت و گازه.

  • ناشناس

    سلام، مشاور ورزشی شرکت نفت که میتونه باشه