کد مطلب: ۱۴۲۸۱۰

استفاده خودروهای ایرانی از تایرهای ساخت داخل

استفاده خودروهای ایرانی از تایرهای ساخت داخل

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام کرد: تمامی محصولات تولیدی شرکت‌های لاستیک‌ساز توسط شرکت‌های خودروساز خریداری می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، امیرحسین قناتی تاکید کرد: برای تامین نیاز خودروهای جدید شرکت‌های خودرو ساز داخلی که لاستیک‌های آنها در کشور تولید نمی‌شود و نیز در جهت تسهیل تولید این‌گونه خودروها مجوزهای لازم برای واردات لاستیک با برندهای مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود.

وی شرط رعایت استانداردهای مربوطه و واردات تنها به میزان قطعات منفصله (CKD) را از شروط اصلی واردات تایر ذکر کرد.

به گفته قناتی تایرهای وارداتی با شروط بالا، باید تاییدیه‌های لازم مربوط به E-MARK و آزمون‌های سه‌گانه S ،W ،R و E۴-۱۱۷R مربوط به سازمان ملی استاندارد را کسب کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: واردات انواع لاستیک مورد مصرف در خودرو صرفا با رعایت ضوابط خاص دریافت نمایندگی شرکت خارجی امکان‌پذیر است و کلیه نمایندگی‌های واردکننده تایر دارای مجوز ثبت نمایندگی، مکلفند تاییدیه‌های لازم مربوط به موارد ذکر شده و استانداردهای فوق را کسب نمایند.

به گفته قناتی ثبت سفارش منوط به ارائه تاییدیه مذکور و نهایتا تایید مراتب از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان است.

گفتنی است بر اساس آمار در ۶ ماهه اول سال گذشته واردات انواع تایر از نظر وزنی ۲۶.۵ درصد و از نظر تعداد حدود ۲۵ درصد کاهش و تولید انواع تایر در کشور حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.