کد مطلب: ۵۱۲۳۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس چه شد؟

عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس چه شد؟

هرچند در هفته اخیر وعده پذیره‌نویسی یک شرکت ۱۵۰ هزار میلیاردی در بورس عملی نشد اما برخی سهامداران منتظر تحقق وعده دیگر وزیر اقتصاد مبنی بر عرضه اولیه سرخابی‌ها هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از بحث‌های مختلف بر سر عرضه اولیه سرخابی‌ها در بازار سهام بالاخره قرار شده بوده که زمستان امسال این اتفاق بیفتد.

اخیرا فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد با بیان اینکه دهه فجر تیم‌های سرخابی در بورس عرضه اولیه خواهند شد، گفت: علت اعلام نکردن برای تعیین زمان عرضه سهام دو باشگاه به بورس، فراهم شدن اطمینان خاطر به خریداران و سهامداران در بورس است.

وی افزود: وزارت اقتصاد و دارایی باید اطمینان حاصل کند که منافع دو باشگاه و سهامداران در عرضه اولیه به بورس حفظ خواهد شد.

بدین ترتیب هرچند در هفته اخیر وعده پذیره‌نویسی یک شرکت ۱۵۰ هزار میلیاردی در بورس عملی نشد اما برخی سهامداران منتظر تحقق وعده دیگر وزیر اقتصاد مبنی بر عرضه اولیه سرخابی‌ها هستند.

این درحالیست که در آخرین عرضه اولیه طی هفته اخیر در نماد کزغال میزان مشارکت به رقم خیلی پایین ۳٫۷ میلیون نفر رسید. این درحالیست که رکورد مشارکت طی امسال حتی از پنج میلیون نفر هم عبور کرده بود.

با این حال ۱۳ بهمن ماه امسال تسنیم درباره عرضه اولیه سرخابی‌ها نوشت: با اعلام ژاله فرامرزیان، معاون توسعه و منابع وزیر ورزش سازوکار ورود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بورس فراهم شده و قرار است این اتفاق در روزهای آینده و در دهه فجر رخ بدهد.

اما دنیای اقتصاد در این مورد نوشته است: واگذاری دو باشگاه ورزشی بزرگ پایتخت در حالی به یک کلاف سردرگم مبدل شده است که میزان دارایی‌ها، تنظیم صورت‌های مالی، انباشت بدهی‌ها و موارد با اهمیتی از این قبیل همگی در یک ابهام تمام عیار قرار دارند و دولت‌‌‌های مختلف هم از پس اجرای آن تاکنون‌ بر نیامده‌اند.

چالش‌هایی درخصوص عرضه سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال وجود دارد که باید تا پیش از عرضه از سوی مدیران باشگاه‌ها مرتفع شوند. عدم‌وجود زیان انباشته و همچنین سودآوری هر دو باشگاه در آخرین دوره مالی (منتهی به اسفند ۹۸) شرط مهمی است که باید مورد توجه متولیان باشگاه‌ها قرار گیرد. بر اساس آخرین سخنان معاون سازمان خصوصی‌سازی زیان انباشته ۱۳۵ میلیارد تومانی پرسپولیس و ۱۵۵ میلیارد تومانی استقلال در مهر سال ۹۸، برآورد شده است از طرفی دعاوی دارای اثر و با اهمیت علیه باشگاه‌ها با وجود انواع و اقسام شکایت‌های حقیقی و حقوقی از آنها پیش از ورود به بازار سهام باید تعیین تکلیف شوند.

با این چالش‌ها هرچند تحقق وعده وزیر اقتصاد کمی بعید به نظر می‌رسد اما باید دید آیا در هفته جاری بالاخره استقلال و پرسپولیس به بورس خواهند آمد یا نه.

آخرین اخبار از عرضه اولیه را در اینجا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    مرگ بر انسان بی ایمان و کافر بخدا مثل مسیولین ما از بالا به پایین

  • ناشناس

    اونقد گاو تو بورس داریم که تا چند برابر این این بلاها هم سرمون بیاد، حقمونه.
    آخه گاگول!وقتی کل بازار عرضه اولیه و حتی پایین تره، برای چی میری عرضه اولیه می‌خری.
    گیرم این ۶۰تومن صد در صد هم سود بده که با این وضع افتضاح بعیده، کارت راه میفته.
    از ماست که بر ماست

    • محمد

      دمت گرم

  • ناشناس

    کزغال مونده که مردمو سیاه کنه،

  • ناشناس

    چون ابرویی برای خریدکزغال نگذاشتندمجبورشدنددبه بیاورنداماده نشد

  • عاقل خیابان نظام آباد

    پرسپولیس استقلال عرضه بشه نجومی میره بالا بخاطر هوادارها…..
    عقل داشته باشی میفهمی این سهم به سود و زیان ربطی نداره.. الان خودرو زیان ده هست ولی سهم کلی معامله داره

  • شاید درست بشه

    فقط میتونم بگم هی داد بیداد چون چیزی واسه گفتن از یک خبر خوشی نمونده

  • ناشناس

    این مسخره بازی ها چیه تیم هاسی سرخابی رو تو مزایده بدن به افرادی که خواهان باشگاه ها هستن تو تمام دنیا یک نفر یا دو نفر مالک باشگاه هستن بعد اونا تصمیم میگیرن که برندشون بره تو بورس یا نه مثل منچستریونایتد

  • ناشناس

    میخوان بدهی هاشونو بندازن به مردم ، سایر عرضه اولیه ها رو ببینید !

  • ناشناس

    اول اون عرصه اولیه های قبلی درستکنید ما رو بدبخت کردن

  • ناشناس

    حالا بخریم یا نه