کد مطلب: ۸۰۷۲۳۸

خبر خوب برای مشمولان سربازی

خبر خوب برای مشمولان سربازی

سخنگوی دولت اعلام کرد که لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی برای طی مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏خبر خوب برای مشمولان سربازی؛ لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی برای طی مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است. گسترش مفهوم وظیفه عمومی به امور فرهنگی، فناوری و اقتصادی، تغییر در معافیت‌ها و معاف شدن مشمولان مازا د به تشخیص ستاد کل، از مواردی است که در لایحه درنظر گرفته شده است.»

به گفته سخنگوی دولت، لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی برای گذراندن مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است. پیش از این هم بارها درباره اصلاح قانون سربازی اخباری مطرح شده بود که به نتیجه نرسیده بود. اما حالا بهادری جهرمی اعلام کرده که این لایحه برای طی کردن مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

پیش از این هم تغییرات جدیدی درباره سربازی اعلام شده بود. از جمله اینکه گفته شد مشمولان دارای سه فرزند و بیشتری که حداقل 40 سال سن داشته باشند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

همچنین از این پس صدور کارت معافیت برای مشمولان غایب و غیرغایب واجد شرایط، پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی بسیج امکان‌پذیر خواهد بود و با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا، مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در این خدمت که قبلاً به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده، به ترتیب برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.