کد مطلب: ۳۹۵۰۷۲

اقتصاد ایران امروز را چگونه پشت سر گذاشت؟

گرانی دلار و ارزانی طلا و افت بورس / اطلاعات جدید درباره تخلفات ارزی اخیر و رانت‌های حوزه بیمه

گرانی دلار و ارزانی طلا و افت بورس / اطلاعات جدید درباره تخلفات ارزی اخیر و رانت‌های حوزه بیمه

در بازارهای امروز قیمت دلار گران شد، قیمت طلا کاهش یافت و شاخص بورس افت کرد. همزمان با این اتفاقات، امروز اطلاعات جدیدی درباره تخلفات ارزی اخیر منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.3 درصد افزایش، 11 هزار و 739 تومان اعلام شده است.

اما امروز در بازار طلا قیمت‌ها نزولی بود و قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با 29 هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و 171 هزار تومان رسید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار نیز در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۷ مرداد تا ساعت ۱۷ با 1600 هزار تومان کاهش به 418 هزار و 100 تومان معامله شد.

اما در این وضعیت بازار سهام چه کارنامه‌ای داشت؟

final 6

شاخص بازار سهام امروز افت کرد.

در همین حال امروز اقتصاد ایران شاهد انتشار اخباری درباره تخلفات ارزی اخیر بود. معاون ارزی اسبق بانک مرکزی در گفتگویی می‌گوید، مداخله در بازار فردایی ارز به درخواست دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و دستور رئیس جمهور و تایید رئیس کل بانک مرکزی انجام شده است.

علاوه بر این، امروز مطبوعات نیز به این پرداختند که سالار آقاخان کیست؟

روزنامه خراسان به موضوع سالار آقاخان که از متهمان اصلی پرونده‌ اخلال در بازار ارز است پرداخته و با دادن اطلاعات جدید ابعاد مختلف فرار این شخص به نجف را بررسی کرده است.

این روزنامه‌ نوشته است: درباره فعالیت های اقتصادی و شخصی آقاخان اطلاعات زیادی در دسترس نیست. فقط همین قدر بدانید که او متولد ۱۳۷۰ است و در حالی که ۲۸ سال دارد ، اتهامش مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو، پرداخت رشوه به میزان ۱۱۸ هزار دلار به میثم خدایی (مشاور معاون اقتصادی رئیس جمهور ) و رسول سجاد ( معاون بین الملل وقت بانک مرکزی) و همچنین یک دستگاه رنو ۳۰ میلیون تومانی،یک جفت ساعت امگا به مبلغ ۳۲ میلیون تومان و پرداخت هزینه سفر هوایی به کیش و اقامت در هتل برای نام برده و اعضای خانواده اوست.

همچنین اطلاعات عجیبی نیز یک مقام کارگری درباره فساد در بیمه کارگران ساختمانی بیان کرد. رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: از حدود 700 هزار ثبت نام انجام شده در سامانه بیمه کارگران ساختمانی، 240 هزار غیرکارگر با همکاری انجمن‌های کارگران ساختمانی شناسایی شدند. افرادی مثل وکلا، واردکننده 300 خودرو و صاحب ملک 17 میلیاردی متقاضی دریافت بیمه کارگران ساختمانی هستند.

همچنین امروز تجارت‌نیوز گزارشی درباره افزایش قیمت نان منتشر کرد و نوشت: «دو مقام مسئول صنفی می‌گویند: عمده نانوایی‌ها خلاف قانون عمل نمی‌کنند؛ هر یک از نانوایان سنتی نرخ مصوبی را از سوی دولت دریافت کرده‌اند و براساس آن نان را به دست مردم می‌رسانند. نانوایی‌ها غیرمجاز هستند که قیمت را گران کردند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.