کد مطلب: ۴۳۰۷۴۱

اطلاعیه جدید برای متقاضیان مسکن ملی

اطلاعیه جدید برای متقاضیان مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کسانی که نتوانند مستندات سابقه ۵ سال سکونت خود را ارائه دهند، از مسکن ملی حذف می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده درباره آخرین آمار از پالایش ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی اظهار کرد: 58 درصد متقاضیانی که از طریق سامانه ملی برای ثبت نام اقدام کرده‌ بودند واجد شرایط شناخته شده‌اند و 42 درصدی هم که فاقد صلاحیت شرکت در طرح مسکن ملی اعلام شدند فرصت اعتراض و ارایه مدارک دارند.

وی افزود: از بین استان‌ها، اردبیل با 66 درصد بیشترین واجد شرایط و سمنان با 35 درصد کمترین واجد شرایط در ثبت نام مسکن ملی را داشتند و از بین متقاضیان استان تهران، 46 درصد واجد شرایط بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مراحل بعدی احراز صلاحیت باید سابقه 5 ساله سکونت متقاضیان تایید شود، ادامه داد: از دو هفته گذشته تمام اطلاعات مورد نیاز را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم و ادارات مربوطه به تدریج براساس ظرفیت پذیرش از متقاضیان دعوت می‌کنند تا مدارک آنها کنترل و با اطلاعات ثبت‌نام تطبیق داده‌ شود.

محمودزاده گفت: متقاضیانی که مدارک‌شان تکمیل شده‌ باشد برای تشکیل پرونده به بانک عامل ارجاع داده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هم امکان ریزش متقاضیان وجود دارد، اظهار کرد: کسانی که نتوانند مستندات سابقه 5 سال سکونت خود را ارایه دهند، از مسکن ملی حذف می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز سری دوم ثبت‌ نام مسکن ملی گفت: پس از تعیین تکلیف ثبت نام سری اول مسکن ملی، مرحله دوم به صورت سراسری آغاز خواهد شد. باید بدانیم براساس ریزش‌ها تا چه حد ظرفیت خالی برای ثبت نام دوباره ایجاد می شود.

محمودزاده درباره زمان ثبت نام‌ها برای سری دوم افزود: تلاش می‌کنیم قبل از پایان سال سری دوم ثبت‌نام‌ها آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه تایید شدگان در مرحله اول باید 30 الی 40 میلیون تومان واریز کنند، گفت: 100 میلیون تومان هم به عنوان تسهیلات به این افراد داده می‌شود. ‌

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مابقی هزینه این واحدها را هم در طول دوره ساخت براساس قراردای که فی مابین سازنده و متقاضی منعقد می‌شود در طول دوره یک سال و نیم باید پرداخت شود.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.