کد مطلب: ۲۱۰۷۴۴

اعتراض کارگران ژاپنی به قراردادهای جدید کار

اعتراض کارگران ژاپنی به قراردادهای جدید کار

کارگران ژاپنی با حمل پلاکاردهایی به سیاست‌های نخست‌وزیر این کشور در قبال تغییر نظام قراردادهای کار که به ضرر آنها است، اعتراض کردند.

صدها کارگر ژاپنی به گسترش «نظام کاری اختیاری» اعتراض کردند؛ براساس این مقررات جدید، کارگران به جای اینکه بر اساس میزان ساعتی که بصورت واقعی کار کرده‌اند، حقوق دریافت کنند، بر پایه میزان ساعت کاری از پیش تعیین شده حقوق دریافت می کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارگران ژاپنی با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود؛ «ما را مجبور به انجام اضافی کاری، هر روز، هر شب نکنید» اعتراض خود را ابراز کردند.

دولت شینزو آبه در حال برنامه ریزی برای گسترش نظام فعلی است تا افراد بیشتری تحت قراردادهای کار اختیاری که بر پایه تعداد ساعت کاری از پیش تعیین شده است، قرار گیرند. خواسته کارگران ژاپنی، پرداخت بر اساس میزان ساعت واقعی است.

نخست‌وزیر ژاپن بر این باور است که اصلاحات انجام شده منجر به کاهش اضافه کاری شده و کارگران در چارچوب قرار دادهای اختیاری، ساعت شناور بیشتری خواهند داشت؛ اما کارگران مخالف این نظر و خواهان تغییر آن هستند و «نظام کاری اختیاری» را نامناسب می‌دانند.

منبع: خبرگزاری نیکی ژاپن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.