کد مطلب: ۱۵۴۹۷۸

افتتاح ۴ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در هفته دولت

افتتاح ۴ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در هفته دولت

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه‌های عمرانی در حوزه این وزارتخانه به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از افتتاح پروژه‌های عمرانی به ارزش 4 هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال در سطح کشور خبر داد

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس آخوندی از سرمایه‌‌گذاری بخش خصوصی در پروژه راه‌آهن کرمان-سیرجان به ارزش 800 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در 3 ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه عملیاتی این پروژه خواهیم بود.

وی درباره افتتاح باند دوم بزرگراه کرمان-بم-شورگز اظهار داشت: با افتتاح این جاده به طور پیوسته بزرگراهی به طول 365 کیلومتر در دست بهره‌برداری قرار گرفت و نقاط پرحادثه این مسیر هم رفع شد.

وی افزود: در دولت یازدهم و در استان کرمان حدود 570 کیلومتر به طول جاده‌های استان کرمان اضافه شد که به طور میانگین بالغ بر سالی 140 کیلومتر است.

آخوندی از احداث پروژه کنارگذر سیرجان به طول 60 کیلومتر همزمان با افتتاح 69 کیلومتر باقیمانده از باند دوم کرمان-بم-شورگز خبر داد و گفت: امتداد این آزادراه به بندرعباس متصل می‌شود تا سرانجام شاهد ارتقای سطح سرویس جاده‌ای حد فاصل تهران تا سیرجان باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل ریلی استان بیان داشت: پروژه راه‌آهن کرمان-سیرجان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با مبلغ 800 میلیارد تومان ظرف 3 ماه آینده آغاز و کارگاه آن نیز تجهیز می‌شود، همچنین مطالعات پروژه راه‌آهن کرمان-جیرفت نیز به اتمام رسیده که این پروژه ریلی در چشم‌انداز تا خلیج فارس امتداد می‌یابد.

آخوندی همچنین به اقدام‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش هوایی استان کرمان اشاره کرد و گفت: مشکل قرارداد باند دوم فرودگاه کرمان به کمک استاندار مرتفع و به زودی کارگاه آن فعال خواهد شد.

هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور به مناسبت انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهوری وقت و محمدجواد باهنر نخست وزیر وقت، نام‌گذاری شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.