کد مطلب: ۴۲۰۲۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام ادامه دارد / آیا مترو هشتگرد نمایشی افتتاح شد؟

افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام ادامه دارد / آیا مترو هشتگرد نمایشی افتتاح شد؟

مترو هشتگرد امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در حالی افتتاح شد که طبق گفته یکی از اعضای شورای شهر تهران این خط مترو ایمنی لازم را ندارد. پیش‌تر وزیر راه اعلام کرده بود از افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام جلوگیری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در مهر ماه سال جاری وزیر راه و شهرسازی از برخورد با افتتاح پروژه‌های نیمه‌کاره خبر داد.

محمد اسلامی در این خصوص گفت: با توجه به شرایط فعلی بودجه و اعتبارات، نباید پروژه‌های ناقص از سوی مدیران وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه افتتاح شود و نظارت و برخورد با اینگونه پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد.(ایرنا)

اما امروز حسن روحانی برای افتتاح مترو هشتگرد وارد این شهر شده و وزیر راه نیز برای افتتاح این پروژه رئیس جمهور را همراهی کرده است.

افتتاح این پروژه در حالی انجام شده که یکی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شواری شهر از عدم امنیت این خط مترو خبر داده است.

بهاره آورین در این خصوص گفته است: خط مترو هشتگرد از حداقل تجهیزات و استانداردهای ایمنی لازم هم برخوردار نیست و تخمین زده می‌شود برای تکمیل نهایی آن، دست‌کم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی با اشاره به تعهدات انباشته و پرداخت نشده دولت. اظهار کرد: با این وجود، امروز با فشار بخش‌های ذیربط در دولت، شهرداری تهران علی‌رغم مخالفت اولیه حاضر به پذیرش مسئولیت راه‌اندازی و افتتاح خط مترو گلشهر-هشتگرد توسط شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه شده است.(فارس)

افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام در دولت قبلی تا پایان دولت ادامه داشت که مردم سالاری در مرداد ماه سال 92 نوشت: محمود احمدی‌نژاد قصد دارد تا آخرین ساعات حضورش در دولت، پروژه افتتاح کند؛ عادتی که از سالهاست ادامه دارد و حالا در آخرین روزهای حیات دولت دهم، به افتتاح نمایشی پروژه‌های نیمه‌تمام رسیده است.

شهروند نیز در اردیبهشت ماه 96 در خصوص میراث دولت احمدی‌نژاد برای دولت روحانی نوشت: هر جا رسیدند روبانی قیچی کردند و کلنگی به زمین زدند. این سیاست عوام‌فریبانه دولت گذشته حالا چیزی حدود ٤٠٠‌هزار‌میلیارد تومان هزینه روی دست اقتصاد کشور گذاشته است؛ برای فهم بزرگی این رقم کافی است که بدانید معادل دلاری آن با ارز ٣‌هزار تومانی نزدیک به ١٣٣‌میلیارد دلار می‌شود.

افتتاح پروژه‌های تمام نشده از جمله انتقادات به دولت احمدی‌نژاد بود که تا پایان دوره ریاست جمهوری وی ادامه داشت؛ اما ظاهرا دولت فعلی نیز از این نقدها در امان نخواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.