کد مطلب: ۴۰۶۷۱۲

بررسی تجارت‌نیوز از کارنامه هفتگی بازار سرمایه:

افت ۳ هزار واحدی شاخص بورس در هفته پایانی مهر / مقصران اصلی کدام نمادها بودند؟

افت 3 هزار واحدی شاخص بورس در هفته پایانی مهر / مقصران اصلی کدام نمادها بودند؟

بازار سهام در آستانه ورود به آبان ماه، بازدهی منفی یک درصدی را تجربه کرد. در این هفته خنثی و متعادل، برآیند شاخص کل بورس، افتی بیش از سه هزار واحد را تجربه کرد و در کانال 305 هزار واحدی کار خود را به پایان رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در آستانه ورود به آبان ماه، بازدهی منفی یک درصدی را تجربه کرد.

در این هفته خنثی و متعادل، برآیند شاخص کل بورس، افتی بیش از سه هزار واحد را تجربه کرد و در کانال 305 هزار واحدی کار خود را به پایان رساند.

هفته آخر مهر

بازار سهام در روز یکشنبه

شاخص کل بازار سهام اولین روز هفته را در دقایق ابتدایی، مثبت آغاز و در عرض نیم ساعت از شروع معاملات، رشدی ۶۰۰ واحدی را پشت سر گذاشت. اما در دقایق بعدی و با سرعتی بالا، روند دماسنج بازار معکوس شد و در عرض ۴۰ دقیقه وارد محدوده منفی شد.

همین روند ادامه یافت و بازار شاهد عرضه‌ و در عین حال تقاضای بیشتری در سمت سهام‌داران حقوقی‌ بود؛ در همین راستا گروه خودرو و بانک، بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها دریافت کردند.

در نهایت نیز شاخص کل با افتی ۲٫۶۶ درصدی، بیش از هشت هزار واحد سقوط کرد و در کانال ۳۰۱ هزار قرار گرفت.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس در روز دوشنبه توانست کار خود را با حمایت‌های صورت گرفته، مثبت تمام کند؛ در این روز شاخص کل بورس توانست با رشدی ۰٫۲۶ درصدی، ۷۸۶ واحد افزایش یابد و وارد کانال ۳۰۲ هزار شود.

در این روز خط مقاومت شکست کانال ۳۰۰ هزار واحدی حفظ شد و با وجود ورود موقت به محدوده ۲۹۹ هزار، توانست در محدوده ۳۰۰ هزار واحدی جای خود را تثبیت کند.

نمادهای فولاد، فملی و شبندر بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بازار سهام در روز سه‌شنبه توانست کار خود را مثبت به پایان برساند و پس از طی کردن متوالی روزهای منفی یا متعادل، وارد فاز صعودی شود و با رشدی شش هزار واحدی، وارد کانال ۳۰۳۸ هزار شد. در این روز نمادهای پارس، فولاد و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بازار سهام در اولین روز آبان ماه کار خود را در محدوده منفی به پایان رساند. در این روز شاخص کل بورس با افتی بیش از دو هزار ۵۰۰ واحدی، در کانال ۳۰۵ هزار واحدی قرار گرفت.

نمادهای فولاد، شتران و شبریز، بیشترین تاثیر مثبت و منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

همچنین در بورس تهران شرکت‌های بزرگ ارزشی، رشدی و میانه بیشترین رشد را تجربه کردند؛ شرکت‌های ارزشی به شرکت‌هایی گویند که بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شده و انتظار رشد درآمد آنها از میانگین بازار بیشتر است. همچنین به شرکت‌هایی رشدی گفته می‌شود که انتظار رشد درآمد آنها از میانگین بازار بیشتر است. شرکت‌های میانه هم شرکت‌هایی هستند که ارزشی و رشدی نبوده اما پتانسیل تبدیل شدن به ارزشی یا رشدی را دارند.

بیشترین افزایش مالکیت سهام‌داران حقوقی در روز جاری، در گروه بانکی صورت گرفت. همچنین بیشترین خروج سهام‌داران حقوقی هم از صندوق با درآمد ثابت امین یکم صورت گرفته که تحلیل‌های متعددی را می‌توان در خصوص این رفتار سهام‌داران حقوقی در نظر گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • افتخاری

    سلام.
    دلایل رشد نمادبانکی دراین هفته چیست؟
    مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی چی بوده وچه بازتابی دارد؟
    شرایط تعطیل بودن بر شاخص بورس چه چیزهای بدنبال دارد وتحت وشعاع انها چیست؟