کد مطلب: ۵۱۸۳۳۳

افت قیمت مرغ در بازار

افت قیمت مرغ در بازار

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: با توجه به جوجه‌ریزی مناسب و تخصیص نهاده‌های دامی، کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان، مرغ گرم در کشتارگاه ۲۳ هزار و ۲۰۰ و در خرده‌فروشی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته در خصوص میزان جوجه‌ریزی و تخصیص نهاده به مرغدار پیش‌بینی می‌شود که بازار مرغ به ثبات نسبی برسد.

کمالی سروستانی ادامه داد: معاونت امور دام مرتب در سامانه بازارگاه نهاده اعلام می‌کند که تامین به موقع کنجاله و ذرت منجر به بهبود وضعیت بازار مرغ می‌شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی ستاد تنظیم بازار ۱۳۰ میلیون قطعه برای ایام‌پایانی سال جوجه‌ریزی صورت گرفته که با این وجود جای هیچ‌گونه نگرانی برای تامین مرغ شب عید نیست.

به گفته وی، اگر حواله نهاده در دست مرغدار به ذرت و کنجاله تبدیل شود، بازار به آرامش و تعادل می‌رسد و چنانچه عرضه با تاخیر صورت گیرد، بازار دچار التهاب می‌شود.

مقام مسئول در واکنش به عرضه مرغ با نرخ‌های بالاتر در بازار افزود: در شرایط فعلی، میزان تقاضا به سبب نگرانی خانوار‌ها از آینده بازار بالا رفته که برخی خرده‌فروشان هم بی‌انصافی کرده و مرغ را با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان عرضه می‌کنند. این امر گرانفروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

کمالی سروستانی ادامه داد: با نگه داری مرغ تا سن ۴۵ روز در واحد‌های مرغداری به طور متوسط ماهانه ۴۸ هزار تن به تولید گوشت مرغ اضافه می‌شود که با این وجود قیمت مرغ در بازار به تعادل می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر روز از روز قبل گرون تر،اخبار دروغ