کد مطلب: ۴۰۱۳۲۰

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات هفته جدید میلادی:

افت ۰.۳ درصدی طلا / دلار بدون تغییر باقی ماند

افت 0.3 درصدی طلا / دلار بدون تغییر باقی ماند

در اولین روز از معاملات هفتگی طلا با 0.3 درصد افت به هزار و 512 دلار و 91 سنت رسید و شاخص دلار در سطح 98.50 واحد قرار گرفت.

پس از آنکه دفتر نمایندگی تجاری آمریکا و چین با صدور بیانیه‌هایی مذاکرات دو روزه میان واشینگتن و پکن را سازنده توصیف کردند، قیمت طلا اندکی کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در اولین روز از معاملات هفتگی با 0.3 درصد افت به هزار و 512 دلار و 91 سنت رسید.

این در حالی است که پس از سه هفته بازدهی منفی، بازار جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت به رشد 1.8 درصدی مواجه شده بود.

در عین حال، فدرال‌رزرو در نشست دو روزه هفته گذشته با کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره موافقت کرد تا دومین کاهش در سال جاری نیز به ثبت برسد. با این تصمیم بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره در این کشور به 1.75 درصد رسید.

به گفته یک عضو شورای سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا، شرایط اقتصادی جهان بسیار پیچیده است و بانک مرکزی اروپا احتمالا در ماه‌ها، فصل‌ها و سال‌های آینده اقدامات بیشتری در جهت مقابله با رکود اتخاذ کند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 20 سپتامبر انجام شده، در حالی که خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا کاهش یافته، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به آینده فلز زرد در هفته پیش رو خوش‌بین هستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه با 1.19 درصد رشد به 894.15 تن رسید.

مذاکرات میان چین و آمریکا همچنین بر شاخص دلار چندان تاثیرگذار نبود. دلار در برابر ین 0.1 درصد رشد و به همین میزان در برابر دلار استرالیا و نیوزیلند افت کرد.

در معاملات امروز شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، در سطح 98.50 واحد قرار گرفت.

هر یورو به ازای 1.1017 دلار مبادله شد و هر پوند انگلیس به 1.2476 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.