کد مطلب: ۳۲۷۰۷۸

افت ۲.۵ درصدی شاخص فرابورس در ۵ روز معاملاتی

افت ۲.۵ درصدی شاخص فرابورس در ۵ روز معاملاتی

شاخص کل فرابورس (آیفکس) در هفته‌ای که گذشت با کاهش ۲.۵ درصدی مواجه شد.

در جریان معاملات هفته پایانی آبان ماه امسال تعداد 4 هزار و 705 میلیون ورقه بهادار به ارزش 26 هزار و 418 میلیارد ریال در تمامی بازار‌های فرابورس ایران جابه‌جا شد که حکایت از افزایش 36 و 41 درصدی حجم و ارزش کل معاملات دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، همچنین نگاهی به آمار معاملات در بازار سهام فرابورس در این مدت بیانگر دست‌به‌دست شدن 442 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 622 میلیارد ریال در بازار اول و معامله دو هزار و 48 میلیون سهم به ارزش 9 هزار و 598 میلیارد ریال در بازار دوم است که حجم و ارزش معاملات بازار دوم، افزایش حداقل 70 درصدی را نشان می‌دهد.

بازار پایه فرابورس نیز در هفته‌ای که گذشت میزبان خرید و فروش 2 هزار و 93 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 963 میلیارد ریال بوده است که به معنی رشد 24 و 9 درصدی حجم و ارزش معاملات در این بازار است.

در بازار ابزار‌های نوین مالی نیز در مدت مشابه 121 میلیون ورقه به ارزش 11 هزار و 235 میلیارد ریال دادوستد شده است که آمار معاملات به تفکیک این بازار حاکی از رشد حجم و ارزش معاملات مربوط به اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و کاهش متغیرهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن است.

هم‌زمان ارزش معاملات خرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME در فرابورس ایران نیز در هفته گذشته به 14 هزار و 725 میلیارد رسید که گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی به ترتیب 29 و 14 درصد از ارزش کل معاملات را از آن خود کردند و در صدر ایستادند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در حالی با 2.5 درصد کاهش در 30 آبان‌ماه در ارتفاع 1908 واحدی قرارگرفت که در آیفکس بازدهی 74 درصدی از ابتدای سال را ثبت کرده است و ارزش بازار فرابورس نیز 2.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.