کد مطلب: ۲۷۲۸۱۵

افزایش آمار مسافران دریایی در سال ۹۷

افزایش آمار مسافران دریایی در سال ۹۷

آمارهای جدید سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد که تعداد مسافران دریایی در دو بندر مهم مسافری کشور افزایش یافته است.

آمارهای جدید سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد که تعداد مسافران دریایی در دو بندر مهم مسافری کشور افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارهای جدید اعلام شده نشان از آن دارد که در فصل بهار سال ۹۷ بندر شهید حقانی با جابجایی ۷۷۰ هزار مسافر توانسته عملکرد خود در قیاس مدت مشابه سال قبل را افزایش دهد.

رشد به ثبت رسیده در طول این مدت ۳ درصد بوده است.

دو بندر قشم و هرمز به عنوان اصلی‌ترین بنادر فعال در مسیر بندر شهید حقانی بودند که بیشترین مسافران به مقصد یا از مبدا آن‌ها جابجا شده‌اند.

همچنین بندر قشم به عنوان اصلی‌ترین بندر مسافری ایران نیز در طول این مدت بیش از ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار سفر دریایی را به ثبت رسانده است.

این بندر نیز بیشترین ارتباط خود را با بندر شهید حقانی و بندر هرمز داشته است.

همچنین در طول این مدت در بندر قشم بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی جابجا شده و از ابتدای سال جاری ۳۵ هزار محموله صادراتی و ۳۷ هزار تن محموله وارداتی در این بندر جابه‌جا شده‌اند.

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی ایران باید در آینده نزدیک تعداد گردشگران و مسافران دریایی خود را افزایش دهد و در کنار بنادر داخلی ارتباط با بنادر منطقه نیز یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

چندی قبل بحث راه‌اندازی شناورهای مسافری در دریای خزر نیز به طور رسمی در دستور کار قرار گرفت و طبق اعلام معاون سازمان بنادر می‌توان انتظار داشت که نخستین خط مسافری در دریای خزر نیز در تابستان امسال به مرحله بهره‌برداری برسد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.