کد مطلب: ۳۱۵۸۱۲

زندگی «کاروانی» خانوارهای انگلیسی به دلیل افزایش اجاره‌بها

زندگی «کاروانی» خانوارهای انگلیسی به دلیل افزایش اجاره‌بها

صدها نفر در انگلیس به دلیل درآمدهای ناکافی و افزایش هزینه اجاره بهای خانه‌ها مجبور به زندگی در اتومبیل‌ها و کاروان‌ها شده‌اند.

یک موسسه خیریه در این ارتباط می گوید: خانواده هایی که با فرزندانشان در اتومبیل‌ها زندگی می‌کنند، دیگر در انگلیس غیرمعمول نیستند چرا که سرعت افزایش اجاره‌بهای خانه‌ها شش برابر بیشتر از درآمد خانوارها است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این اتفاق تبدیل به روندی شایع در شهر بریستول انگلیس شده است. به طوری که کاروان‌ها در بخش‌های محروم‌تر شهر در کنار خط خیابانی آزادراه‌ها ردیف شده‌اند. وضعیت مشابه در حومه های ثروتمندتر شهر نیز وجود دارد.

در برخی از نواحی، ردیفی از کاروان‌هایی که خانواده‌ها در آن زندگی می‌کنند، وجود دارد. برخی از این کاروان‌ها به بخاری و اجاق مجهز بوده و برخی دیگر حتی به سختی تخت خوابی برای خوابیدن دارند. این کاروان‌ها در یکی از زیباترین و گران قیمت‌ترین نقاط شهر قرار گرفته‌اند.

یکی از افرادی که در این کاروان‌ها زندگی می‌کند، می‌گوید در صورتی که بخواهد در یک خانه زندگی کند باید تمام وقت کار کند تا بتواند تنها هزینه اجاره خانه را پرداخت کند.

بریستول در حال حاضر سیاستی را برای افرادی که در وسایل نقلیه زندگی می کنند، ارائه داده است. این سیاست به نحوی است که با اردوگاه‌های کوتاه‌مدت و خلوت برخوردی نمی‌شود اما در صورتی که گزارش‌هایی مبنی بر رفتارهای ضد اجتماعی دریافت شود از مردم خواسته می‌شود تا حرکت کنند.

به طور مثال در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۸) از ۵۰ ون و کاروان خواسته شد تا جاده های اطراف یک گورستان را در این شهر ترک کنند.

بریستول که شهری شلوغ به شمار می رود در سال‌های اخیر با افزایش جمعیت و افزایش اجاره بهای خانه‌ها به میزان ۳۳ درصد مواجه شده است.

اما بریستول تنها جایی نیست که مردم به دلیل مواجهه با افزایش هزینه‌های زندگی مجبور به سکونت در منزل های موقت می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار دولت انگلیس، حدود ۴۷۵۱ بی خانمان در انگلیس در سال ۲۰۱۷ میلادی وجود داشته است. این یک افزایش ۱۵ درصدی در سال گذشته محسوب می‌شود و هزاران نفر دیگر نیز مجبور به زندگی در اتومبیل ها، وسایل نقلیه عمومی و کارتن‌خوابی هستند.

گزینه‌های دیگری برای بیش از ۱.۱ میلیون نفری که با این وضعیت مواجه اند، وجود دارد که از این میان می‌توان به زندگی یک خانواده در یک اتاق خواب مسافرخانه و استفاده از امکانات مسافرخانه به‌طور مشترک با دیگر خانواده‌ها اشاره کرد که بیشتر این خانواده‌ها زندگی در کاروان‌ها را ترجیح می‌دهند.

زندگی در وسایل نقلیه می‌تواند خطرناک هم باشد چرا که به این ون ها اکثرا دستبرد زده می‌شود و در اتومبیل‌ها خرابکاری صورت می‌گیرد.

شورای شهر بریستول اصرار دارد این راه حل نمی تواند به عنوان راه حلی بلندمدت در نظر گرفته شود. چرا که مردم به خصوص در ماه‌های سرد سال نیاز به گرمایش مناسب دارند.

بسیاری این وضعیت را نه تنها ناشی از افزایش اجاره بهای خانه‌ها بلکه ناشی از کاهش مصالح ساختمانی نیز می‌دانند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، وزیر مسکن و بی خانمان های انگلیس در راستای بررسی این معضل و با بیان این که همه مستحق محلی سالم و مناسب برای زندگی هستند، اعلام کرد: دولت ۹ میلیارد پوند در راستای عرضه خانه‌های ارزان سرمایه‌گذاری خواهد کرد و هم‌چنین محدودیت‌های دریافت وام را حذف کرده و به شوراها نیز ابزارهای لازم برای ارائه نسل جدید مسکن‌ها را ارائه خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.