کد مطلب: ۲۷۶۳۱۸

افزایش تقاضای مصرف انرژی جهان تا ۲۰۴۰

افزایش تقاضای مصرف انرژی جهان تا ۲۰۴۰

نماینده ایران در اوپک گازی از افزایش ۳۰ درصدی تقاضا برای انرژی در دنیا تا سال ٢٠٤٠ خبر داد.

محمدحسین عادلی نماینده ایران در اوپک گازی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: امروز وابستگی اروپا به گاز روسیه ٣٦ درصد است و این اتحادیه وابسته‌تر به مسکو شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،عادلی افزود: سیاست فرانسه و انگلیس افزایش مصرف گاز است و در کشورهای پیشرفته‌تر مانند آلمان و سوئد به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر رفته‌اند. عادلی گفت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا تمام قوانین مربوط به جلوگیری تولید انرژی با هدف حفاظت از محیط زیست را لغو کرده تا تولید انرژی را افزایش دهد.

نماینده ایران در اوپک گازی اظهار داشت: کره جنوبی و چین نیز به سمت افزایش مصرف گاز رفته اند؛ در حالی که برخی می گویند با فراوانی مصرف مواجهیم ولی ما می گوییم با فراوانی عرضه مواجهیم.

عادلی با اشاره به محرک های توسعه مصرف انرژی گفت: میانگین درآمد سرانه دنیا در حال حاضر ١٦ هزار دلار است که این رقم در سال ٢٠٣٠ به ٢٩ هزار دلار خواهد رسید، اما درآمد سرانه ما از دنیا عقب‌تر و حدود ٨ هزار دلار سالانه است.

وی خاطرنشان کرد که تا ٢٠٣٥ شهرنشینی در دنیا از ٥٥ درصد به ٦٥ درصد خواهد رسید. نماینده ایران در اوپک گازی همچنین گفت که تا ٢٠٣٥ میزان تولید و استفاده از خودروهای هیبریدی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

عادلی اظهار داشت: تقاضا برای انرژی در دنیا تا سال ٢٠٤٠ حدود ٣٠ درصد رشد پیدا خواهد کرد؛ نکته مهم این است که وابستگی دنیا به انرژی های فسیلی از ٨٥ درصد به ٧٥ درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: با این حال میزان تولید انرژی از گاز از ٢٢ درصد به ٢٦ درصد تا ٢٠٤٠ خواهد رسید. نماینده ایران در اوپک گازی تاکید کرد که آینده تولید انرژی دنیا وابسته به گاز و انرژی‌های تجدید پذیر خواهد بود.

عادلی اظهار داشت: ال‌ان‌جی در آینده به بزرگترین سلاح استراتژیک تبدیل خواهد شد؛ گاز فرصت خوبی برای نفوذ برای تولید انرژی دارد. وی افزود: ترکیب گاز با انرژی‌های تجدیدپذیر ضروری است و نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.