کد مطلب: ۲۳۳۲۳۱

افزایش تولید مواد معدنی در ایران

افزایش تولید مواد معدنی در ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افتتاح دو میلیارد یورو پروژه در سال جاری خبر داد و گفت: تولید انواع مواد معدنی از رشد مناسبی در سال 96 برخوردار بوده است.

مهدی کرباسیان در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تولید مواد معدنی در سال 96 گفت: سال گذشته همراه با موفقیت مناسبی در حوزه معدن و صنایع معدنی بود؛ این در حالی است که در حوزه تولید مواد معدنی نظیر کنسانتره 18 درصد، آهن اسفنجی 24 درصد و کنسانتره مس 6 درصد رشد داشته‌ایم، تنها حوزه‌ای که با کاهش تولید مواجه بوده است، آند و کاتد مس بوده که به دلیل انفجار سه ماهه آخر سال گذشته در سرچشمه، خط تولید متوقف شده بود و اکنون کارخانه به مدار تولید بازگشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال جاری شش میلیارد یورو پروژه افتتاح خواهیم کرد و به نظر می‌رسد که فضای مناسبی برای حوزه معدن و صنایع معدنی حاکم باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه صادرات مواد معدنی، از رشد مناسبی در سال 96 برخوردار بوده و رکورد صادرات تاریخ ایران زده شده است، در سال گذشته حدود 9 میلیارد دلار صادرات مواد معدنی صورت گرفته است که توانسته‌ایم 9.7 میلیون تن فولاد صادر کنیم.

کرباسیان ادامه داد: در حوزه اکتشاف با توجه به مجموعه اتفاقاتی که رخ داده، 180 هزار کیلومتر مربع اکتشاف صورت گرفته است که ظرفیت تولید مواد معدنی در ایران را به شدت افزایش می‌دهد. ضمن اینکه این ظرفیت اکنون دو برابر شده

است.
وی از حضور شرکت‌های چینی در حوزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: شرکت چینی تامین مالی پروژه را نیز صورت خواهد داد.

منبع: فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.