کد مطلب: ۷۵۶۹۵۴

جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت اعلام شد / حق اولاد در بودجه ۱۴۰۲

جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت اعلام شد / حق اولاد در بودجه 1402

به گفته رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور قرار است سال آینده میزان حق عائله مندی و اولاد برای کارکنان دولت افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت را مطرح کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، جزئیاتی از کارهای انجام شده درباره ترمیم حقوق کارکنان دولت را اعلام کرد.

وی افزود: حقوق عائله مندی و اولاد با توجه به بودجه افزایش حقوق کارکنان در فیش حقوقی سال آینده کارکنان دولت، 6 برابر خواهد شد و به رقمی حدود 300 تا 600 هزار تومان خواهد رسید.

جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده اعلام شد

وزیر اقتصاد درباره افزایش حقوق اعلام کرده که قرار است حقوق کارکنان دولت در سال 1402، به میزان 15 تا 25 درصد افزایش یابد.

احسان خاندوزی ادامه داد: به خاطر کوتاهی‌های گذشته، سرعت‌گیرهای لازم را نداشتیم و دولت تلاش کرد با اقدامات قانونی و اجرایی سرعت‌گیرهایی را در بازارهای دارایی قرار دهد. در هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند به راحتی تقاضای کاذب در بازارهای مختلف از جمله ارز و مسکن ایجاد شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی درخواست اختیاراتی را برای مواجه بیشتر جهت مقابله اجباری با سوداگری داشت.

خاندوزی افزود: دیروز در جلسه مبارزه با پولشویی اکثر اعضا تاکید کردند که مرکز اطلاعات مالی کشور با بانک مرکزی حداکثر هماهنگی را داشته باشد.

وی در مورد حقوق کارمندان، اظهار کرد: آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد ضریب میانگین افزایش حقوق است و آنچه پس از تصویب مجلس اجرا خواهد شد افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی حقوق است تا توازن بیشتری ایجاد شود.

حق اولاد چقدر شد؟

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به الگوی پلکانی افزایش حقوق، اظهار کرد: بخشی از این مدل با مالیات اعمال می‌شود و برای بخش دیگر هم الگویی دادیم که عدد ثابتی تحت عنوان ترمیم حقوق در احکام کارگزینی همکاران اضافه شود؛ مثلاً کسی که ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، وقتی این رقم ۶ میلیون تومان می‌شود، درصدش خیلی بیشتر از کسی است که ۳۰ میلیون تومان می‌گیرد و حالا می‌شود ۳۱ میلیون تومان.

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور افزود: اعتقاد بنده این است که الگوی درصدی الگویی است که شکاف‌ها را بیشتر خواهد کرد، لذا پیشنهاد ما حتی در لایحه هم این بود که ما بایستی به سمتی برویم که یک عدد ثابت را به حکم کارگزینی همه کارکنان اضافه کنیم، اما در الگوی درصدی وقتی می‌گوئیم، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ درصد برای کسی که ۶ میلیون تومان می‌گیرد، می‌شود یک عددی مثلاً ۷۲۰۰ و برای کسی که ۳۰ میلیون تومان می‌گیرد، می‌شود ۶ میلیون تومان که خیلی بیشتر از نفر قبلی است و شاید اندازه کل حقوق او باشد، لذا ما دنبال این بودیم که الگو را پیگیری کنیم و احساس می‌کنیم اگر می‌خواهیم عدالت ایجاد شود، بایستی از این مسیر برویم.

لطیفی، اقدام پنجم را افزایش حق اولاد و عائله مندی اعلام کرد و گفت: سال قبل، این رقم ۱۰۰، ۲۰۰ هزار تومان بود، اما سال آینده حق اولاد و عائله مندی عدد خوبی خواهد بود و فکر می‌کنم ۶۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی، تدوین یک قانون جامع در خصوص نظام پرداخت حقوق را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: آخرین قانونی که در این زمینه داریم، قانون خدمات کشوری بوده که مصوب سال ۱۳۸۹ است؛ البته ما هنوز قانون نظام هماهنگ سال ۷۰ و قانون استخدام کشوری سال ۱۳۴۵ را هنوز برای برخی از همکارانمان اجرا می‌کنیم، لذا پیشنهادمان این بوده است که کارگروهی تشکیل شود تا بتوانیم یک قانون جامع تدوین شود که آن قانون، مبنا قرار گیرد.

لطیفی افزود: اگر یک قانون واحد داشته باشیم، به جای اینکه چند حکم و چند نوع شیوه محاسبه داشته باشیم، با یک الگوی محاسبه ضمن رعایت تفاوت‌ها، عدالت نیز در پرداخت‌ها محقق خواهد شد.

معاون رئیس جمهور، پرداخت حقوق بر اساس بهره وری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای ترمیم حقوق کارکنان دولت عنوان کرد و گفت: براساس این الگو، آن پرداختی که خارج از حکم است، تحت عنوان اضافه کار یا اگر فوق العاده عملکرد می‌دهیم، مثل آنچه بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها مطرح می‌کنند، بر اساس بهره وری پرداخت شود و فقط جنبه ترمیمی پیدا نکند و واقعاً کسی که بیشتر کار می‌کند و زحمت بیشتری می‌کشد، بهره مندی بیشتری هم از حداقلی که وجود دارد، داشته باشد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هادی فرهادی

    سلام
    الان حق اولاد و حق عائله مندی هر کدوم ۶۰۰ هزار تومن هست
    شما چقدر از همه جا بی خبرین

  • وحید بهرامی موحد

    سلام من سرپرست خانواده هستم بهخداقسم من وپدرومادرم تویک خونه کوچک زندگی می‌کنیم الان هم که دستمون خالی است درامدندارم پول ازهمسایه هاغرض میکنم توروخداکمکم کنید

  • ناشناس

    دوباره تصمیمات احساسی و مقطعی و بخشی و فاقد برنامه مدون و کلی.اینبار چه کسی عوض خواهد شد.

  • محمد

    خیلی دردناکه ۹۵ درصد حقوق من کارمند برای اجاره خونه میره بنده که کادر درمانم و با تخصص و تحصیلاتم دارم روزی ۲۱ ساعت کار میکنم و با اضافه کاری ساعتی ۱۶ هزار تومن دست و پنجه نرم میکنم یعنی به ازای یک ساعت دوتا بطری اب معدنی میگیرم تا حالا شده فکر کنید کارمند با این وضعیت چی میخوره و چی میپوشه? چطوری درمانش رو جلو میبره جواب بچه اش رو چی میده این وبسایت نوشته کامنت هایی که توش حرف حساب باشه رو درج نمیکنه جناب مدیریت خبرگزاری تجارت نیوز نانی که میل میفرمایید شبیه همون نانی است که مدیران و مسئولین نجومی بگیر میل میکنن چرا که از درج حرف حق میترسی همه ی شما در فریب مردم و گرسنگی و قحطی سهیم هستین روزی میرسه که مکافات عملتون به دست مردم برسی میشه و احکام شما صادر میشه منتظر روز جزا شایدم عزا باشید

    • مسعود

      سلام. در اینکه شما و بقیه همکاران دولتی و خصوصی زحمت میکشن و با تومان درآمد کسب میکنن و با دلار هزینه میکنن شکی نیست، اما برادر من شما چطور روزی 21 ساعت کار میکنین؟ یعنی هر روز فقط 3 ساعت برای خواب و خوراک و بقیه چیزا زمان میزارین؟ مگه میشه؟ یکی از مسئولین سازمان ما چند سال پیش 34 روز ماموریت رفته بودن تو یک ماه، با 21 ساعت کار شما نمیدونم چرا یاد اون اتفاق افتادم. منم یک کارمند دولتی هستم و بقول یکی از عزیزان کارگر اداره که نامه بر هستش از بنده که حداقل 3، 4 سطح تحصیلاتی از ایشون بیشتر دارم حقوقش از بنده بیشتره عیدیش چندین برابره منه بازم ناراضیه! نمیدونم چرا کسانی که حتی الفبای اقتصاد رو نمیدونن مثل بنده، واضح میتونن بفهمن که این افزایش و این راهکارها دردی از کارمند دوا نمیکنه اما یک وزارتخانه و چندین سازمان اداری استخدامی و اقتصادی با اون همه استاد و مشاور و .. نمیتونن اینو لمس کنن، شاید اگر اونا هم مثل ماها حقوق میگرفتن و با این پولا زندگی میچرخوندن و حق استفاده از منزل و ماشین لوکس سازمانی رو نداشتن بهتر تصمیم میگرفتن. به امید روزی که مسئولین هم پا و هم رده زیردستها زندگی کنن تا شاید الگوی افزایش حقوق مشکلش حل شه.

    • ناشناس

      حرف حق

    • ناشناس

      چرا دولت حقوق را به میزان تورم افزایش نمی‌دهد، یه سال ۱۵ یه سال ۲۰ و یه سال ۱۰ درصد افزایش می‌دهد مگر قانون نداریم باید به میزان تورم باید افزایش یابد ،چرا دولت و مجلس به قانون عمل نمی کند

    • الناز

      شغل کارمندی همیشه پيش خانواده شرمندگی

  • گلشن

    این افزایش حقوق های کارگری کارمندی واقعا مسخره هست هیچ علمو اداراکی پشتش نیست و فقط برای اینکه بگن ماهم کار میکنیم طی یک پروسه مشخص هر سال تکرار میشه، افزایش حقوق کارگران فقط واسه کارگران ارگانهای دولتی مثل شهرداری، استانداری، بنیاد مسکن و غیره خوبه به طوریکه یه کارگر تو همین ارگانها از یک دکترا بیشتر حقوق میگیره ولی کارگران بخش خصوصی بدبختو بیچاره هستن، کارمنداهم که با تحصیلات عالیه تو ارگانهای دولتی حقوقشون کمتر از گارگران همون مجموعه میشه میشه چون فوقش ده پونزده درصدافزایش حقوق دارند ولی کارگرا افزایش حقوق بیشتری دارن، من نمیدونم اون مسوولینی که میشین و قانون تصویب میکنن اصلا از مشکلاتی کشور باهاش مواجهه خبر دارن که این تصمیمات از سر معده رو میگیرن یا خوابن

  • حسام

    به نظر من دولت باید حقوق بالا 20ملیون 5در صد اضاف کنه 15 تا 20ملیون ده درصد 10تا 15 ملیون 15درصد 5تا 10 سی درصد همین مقدار اصاف کنه بازم مبلع کل اضاف شده ها بازم از همان مبلغ بالا اصاف میشه یا زیر 10ملیون 50درصد تا 20ملیون 20 درصد 20به بالا 10درصد

  • حسین

    به نظر من دولت باید حقوق بالا 20ملیون 5در صد اضاف کنه 15 تا 20ملیون ده درصد 10تا 15 ملیون 15درصد 5تا 10 سی درصد همین مقدار اصاف کنه بازم مبلع کل اضاف شده ها بازم از همان مبلغ بالا اصاف میشه یا زیر 10ملیون 50درصد تا 20ملیون 20 درصد 20به بالا 10درصد

  • ناشناس

    من ی کارمندم با چندین سال سابقه،مردم عزیز وقت خودتونو برا خوندن این مطالب هدر ندهید.و کامنت نزارید..هیچ تاثیری نداره

    • ناشناس

      چرا دولت حقوق را به میزان تورم افزایش نمی‌دهد، یه سال ۱۵ یه سال ۲۰ و یه سال ۱۰ درصد افزایش می‌دهد مگر قانون نداریم باید به میزان تورم باید افزایش یابد ،چرا دولت و مجلس به قانون عمل نمی کند

  • ناشناس

    چرا دولت حقوق را به میزان تورم افزایش نمی‌دهد، یه سال ۱۵ یه سال ۲۰ و یه سال ۱۰ درصد افزایش می‌دهد مگر قانون نداریم باید به میزان تورم باید افزایش یابد ،چرا دولت و مجلس به قانون عمل نمی کند

  • ناشناس

    شغل کارمندی همیشه پيش خانواده شرمندگی