کد مطلب: ۲۹۲۵۲۱

افزایش خرید مسکن در ترکیه به دنبال سقوط ارزش لیر

افزایش خرید مسکن در ترکیه به دنبال سقوط ارزش لیر

سقوط ارزش پول ترکیه باعث شده تا جذابیت خرید مسکن توسط سرمایه‌گذاران حوزه اطراف خلیج فارس در این کشور دو برابر شود.

سقوط ارزش لیر ترکیه باعث شده تا سرمایه گذاران خارجی از کشورهای اطراف حوزه خلیج فارس به خرید آپارتمان در استانبول و دیگر نقاط ترکیه رو بیاورند.

به گزارش تجارت‌نیوز،در همین حال کاهش ۴۰ درصدی لیر در برابر ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل اختلافات سیاسی میان آنکارا و واشنگتن منجر شده تا سرمایه گذاران منطقه‌ای از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

به گفته برخی از فعالان در حوزه مِلک و مسکن ترکیه، مراجعه متقاضایان برای خرید مسکن در بنگاه‌های مستغلات به بیش از ۲ برابر رسیده و متجاوزه از ۵ هزار نفر در روز است. در حال حاضر، بیشتر علاقمندان به املاک در ترکیه از عربستان سعودی، اردون، عراق، تونس و دیگر کشورهای خاور میانه هستند. همچنین انتظار می‌رود با تثبیت لیر، تقاضا برای خرید مسکن در ترکیه توسط سرمایه گذاران خارجی دو برابر شود، چون در حال حاضر برخی از آنها منتظر تثبیت لیر ترکیه و انجام سرمایه گذاری در این کشور هستند.

بر همین اساس اداره آمار ترکیه اعلام کرد در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد ۴ هزار و ۳۱۶ ثبت فروش مسکن به سرمایه گذاران خارجی ثبت شده است؛ در حالی که این رقم برای مدت زمان مشابه در سال جاری میلادی ۵ هزار و ۳۶۷ معامله ثبت شده است. بر پایه این گزارش، اداره آمار ترکیه اعلام کرد افزایش فروش مسکن در ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن ۲۲ درصد جهش نشان می‌دهد.

منبع:عرب نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.