کد مطلب: ۴۴۴۴۶۷

کدام شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه می‌دهند؟

کدام شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه می‌دهند؟

بر اساس اطلاعات مندرج در کدال، برخی شرکت‌های بورسی نظیر وملل، چکاپا و میدکو در آینده نزدیک افزایش سرمایه خود را انجام خواهند داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار بر روند قیمتی یک سهام، افزایش سرمایه و افزایش تعداد سهام قابل معامله در بازار است. در حقیقت افزایش سرمایه یکی از روش های تامین مالی شرکت‌ به حساب می‌آید. ‌شرکت‌ها به منظور توسعه فعالیت‌های و افزایش قدرت رقابت خود در بازار اقدام به افزایش سرمایه می کنند. در برخی از مواقع نیز این کار به منظور اصلاح و بهبود ساختار مالی شرکت صورت می گیرد که این تامین منابع مالی جدید می تواند به اشکال مختلفی صورت پذیرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، در دو روز گذشته شرکت‌های مختلف بورسی خبرهایی در خصوص افزایش سرمایه خود ارائه کرده‌اند.

شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید، اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت خود را در خصوص گزارش توجیهی افزایش سرمایه خود ۴۴ درصدی خود به ۶۵۰ میلیارد تومان را از محل آورده نقدی سهامداران ارائه کرده است.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) نیز طی اطلاعیه‌ای آگهی افزایش سرمایه خود از ۲۹ هزار میلیارد ریال به ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسانده است. این افزایش سرمایه‌ ۲۲ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی صورت گرفته است.

شرکت گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) نیز طی اطلاعیه از صادرشدن مجوز افزایش سرمایه خود خبر داد. افزایش سرمایه ۲۹۷ درصدی که سرمایه این شرکت را به ۹ هزار و۳۵۸ میلیارد ریال خواهد رساند و با هدف اصلاح ساختار مالی و حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی صورت گرفته است. این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک‌پذیر بوده است.

شرکت تراکتورسازی ایران ( تایرا) در اطلاعیه‌ای نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌های استفاده نشده ناشی از افزایش سرمایه ۷۸ درصدی از محل مطالبات سهامداران را منتشر کرده و مبلغ اختصاص داده شده به هر حق تقدم را ۹۷۰۷ ریال ارزیابی کرده است.

همچنین شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان (ثاخت) نیز در اطلاعیه‎‌ای از پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور بهبود ساختار مالی و کاهش هزینه‌های ملی شرکت خبر داده است.

شرکت اعتباری ملل (وملل) نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده هیات مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه ۶۵ درصدی خود به منظور دستیابی به اهداف توسعه‌ای موسسه، افزایش توان رقابت‌پذیری، افزایش نسبت کفایت سرمایه و همچنین کاهش ریسک ناشی از آن ارائه کرده است. این افزایش سرمایه تعداد سهام وملل را به ۱۰ میلیارد برگه سهم خواهد رساند.

علاوه بر این دو نماد اتکا و وسرمد نیز به ترتیب اطلاعیه آگهی ثبت افزایش سرمایه ۱۰ درصدی و ۴۰ درصدی خود را در کدال به ثبت رساندند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی قدیمی

    بادادن درصدی افزایش سرمایه مقداری از ضررمان می شود جبران کردچون من دربورس بیچاره شدم به امید کمک هم وطنانم هستم

    • ناشناس

      سلام
      مگر چی شده

    • تاجر شهرآشوب

      علت ضرر شما چی بود؟ مگه کلاس های آموزشی شرکت نکردید و اینکه از سرمایه گذاری روی کدام شرکت زیان دیدید؟