کد مطلب: ۴۴۲۸۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیاتی در مورد افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی / اخباری که برای سهامداران اهمیت خاصی دارند

جزئیاتی در مورد افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی / اخباری که برای سهامداران اهمیت خاصی دارند

مروری بر اطلاعات مندرج در وبسایت کدال نشان می‌دهد، برخی از شرکت‌ها در خصوص افزایش سرمایه خود خبرهایی منتشر کرده‌اند که می‌تواند برای سهامداران آنها جذاب باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ۲۴ ساعت گذشته، خبرهایی در خصوص افزایش سرمایه برخی شرکت‌های بورسی در کدال منتشر شده است. موضوعی که برای سهامداران این نمادها خبری خوش به حساب می‌آید.

بر اساس اعلام شرکت سیمان داراب، هیات مدیره این شرکت با ارائه یک گزارش توجیهی پیشنهاد افزایش سرمایه ۴۰ درصدی از محل سود انباشته را داده است. بر این اساس سرمایه این شرکت از ۹۰۰ میلیارد ریال به یکهزار و ۲۶۰ میلیارد ریال افزایش خواهد داشت که هدف آن تامین هزنیه پروژه‌های انجام شده و در دست تکمیل خواهد بود. البته انجام این افزایش سرمایه مستلزم موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع عمومی است.

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) نیز طی اطلاعیه‌ای ضمن خبر صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت از ۹۰۰ میلیارد ریال به ۱۲۰۰ میلیارد ریال ( افزایش سرمایه ۳۳ درصدی) به صورت حق تقدم، اعلام کرد مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۲۴ فروردین تا ۲۱ خرداد خواهد بود. همچنین شماره حسابی برای واریز وجوه برای تبدیل حق تقدم به سهم نیز اعلام شده است. همچنین شرکت سبحان دارو (دسبحان) نیز مهلت استفاده از حق تقدم سهام خود را تا تاریخ ۱۹ اردیبهشت تمدید کرد.

شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) نیز دیگر نمادی بود که آگهی افزایش سرمایه خود را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند. این شرکت افزایش سرمایه ۵۰ درصدی خود را از مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به ۳۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته در دستور کار خود قرار داده است.

نماد آ س پ نیز با انتشار اطلاعیه مهلت استفاده از حق تقدم سهام خود را از تاریخ ۲۹ فروردین الی ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد. حق تقدم‌هایی که از افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی این شرکت توزیع شده است.

شرکت پشمبافی توس (نتوس) دیگر شرکتی بود که افزایش سرمایه ۸۴۰۰ درصدی را از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها در دستور کار خود قرار داده و این آگهی را امروز به ثبت رسانده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هادی ساری

    خب این یعنی از این شرکت ها سلام بخریم؟

    • ناشناس

      مگه شرکت ها سلام می فروشن؟

  • ناشناس

    باسلام.آقایان رسانه ها لطفا اظهارات مسئولین بورس رو در مورد عرضه های اولیه ببرید زیر ذره بین.سرمایه های مردم بدبخت دراین عرضه ها قفل شده.باتشکر

  • زنوز

    سلام دوستان من تازه کارم لطفا راهنمایی بفرمایید سایتی هست که من کل سهامم را ببینم که چقدر سود باید بگیرم واز کجا ممنون میشم راهنمایی بفرمایید