کد مطلب: ۱۹۸۹۸۵

مسعود کرباسیان خبر داد:

افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری کشور در سال جاری

افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری کشور در سال جاری

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امسال کشور رشد اقتصادی مناسب 6 درصدی داشته است و آمارها نشان می‌دهد که بالغ بر 70 درصد در سرمایه‌گذاری نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته‌ایم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امسال کشور رشد اقتصادی مناسب 6 درصدی داشته است و آمارها نشان می‌دهد که بالغ بر 70 درصد در سرمایه‌گذاری نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود کرباسیان روز پنج‌شنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان بم و نرماشیر در محل تالار پرستو ارگ جدید بم با بیان اینکه قطب صنعتی خوبی در بخش خصوصی وجود دارد، افزود: تورم کشور امسال 9 درصد و تک‌رقمی شده است.

وی تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاری را وارد بورس کرد و بازار بورس در استان کرمان نیز فعال شود زیرا با این همه توان و ظرفیت استان کرمان فعالیتی در این زمینه نمی‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در زمینه اشتغال روستایی تسهیلاتی به مبلغ 12 هزار میلیارد تومان با سود 6 درصد در نظر گرفته شده که نزدیک به 200 میلیارد تومان تاکنون به دولت ابلاغ شده است و 300 میلیارد تومان نیز بزودی در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای اشتغال باید اقدامی انجام شود و این تصمیم از سطح رهبری نظام گرفته شد و همه مسئولان در این زمینه مصمم هستند.

کرباسیان عنوان کرد: یکی از عوامل اشتغالزایی، مبحث گردشگری است که برای این 12 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و می‌توان از همین سرمایه برای بحث گردشگری هم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 97 برای کشت گلخانه‌ای در تبصره 17 بودجه مجزا پیش‌بینی شده است گفت: همچنین صندوق کارآفرینی امید برای اجرای پروژه‌های باشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی حمایت می‌کند و به نحوی این پروژه‌ها به وزارت آموزش و پرورش متصل می‌شود.

وزیر اقتصاد افزود: به‌زودی بدهی مالیاتی دسته‌بندی و مشخص می‌شود که چگونه باید آن را دنبال کرد و به حتم از منابع طرح‌های سفر پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: از قائم‌مقام سازمان امور مالیاتی می‌خواهم درخصوص امور مالیاتی سخن بگوید و صاحبان مشاغل، حرفه‌ها و صنعتگران مشکلات مالیات ارزش افزوده و اصناف و نحوه استرداد آن را حل کنند.

کرباسیان با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری که جنبه عملی دارد گفت: بالغ بر بیش از 80 درصد تعهدات سفرهای قبلی رئیس‌جمهوری عملی شده است و مابقی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فراتر از سفرهای استانی رئیس‌جمهوری، انجام اقدام‌های جدید است افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ کشور به درخواست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران و به‌خصوص استان کرمان بوده است و تا 2 سال آینده این پروژه تا کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: جای مرحوم هاشمی رفسنجانی بزرگ مرد استان کرمان امروز خالی است.

وی گفت: همگی اعضای هیات دولت وظیفه همراهی ریاست‌جمهوری را داشتیم که در شهرها و روستاها و بخش‌های استان کرمان بیایند و خوشحالم وظیفه شهرستان نرماشیر و بم برعهده من است.

کرباسیان افزود: مواردی که در حوزه اختیار من است و احتیاج به تصمیم در همین لحظه و در این مکان باشد رخ خواهد داد و آن‌هایی که باید در پایتخت صحبت شود پس از بازگشت به تهران تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: استان کرمان سرزمین ارجمندی است و امیدواریم از این منابع خدادادی و سرمایه‌های موجود به خوبی بهره برده و امسال اقدامات خوبی در حوزه انرژی تجدیدپذیر در این استان رخ داده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بالغ بر 8 میلیارد دلار از خط اعتباری اخذ شده در استان کرمان در قالب 13 طرح در سفر رئیس‌جمهوری به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شهر بم زخمی بر دل همگان است ولی در قالب زلزله بم، به شهری تبدیل شده است که صنعت از دل خود بروز داده است و این شهر باوجود ارگ قدیم به دوران گذشته و با ارگ جدید به دوران جدید پیوند خورده است.

کرباسیان همچنین از طرح‌های صنعتی آرمان الکتریک، آرمان موتور، قوای محرکه، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور بازدید کرد و در نشست خبری شرکت خواهد کرد.

هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر، دکتر حسن روحانی در قالب سفر استانی به همراه جمعی از وزرای کشور، امروز (پنجشنبه) به‌منظور بازدید و افتتاح چندین پروژه بزرگ به استان کرمان سفر کرد و هر وزیر و مقام کشوری افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های یک یا چند شهرستان را به عهده گرفت و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های بم و نرماشیر سفر کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.