خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۵۸۷۴

افزایش قدرت خرید کارگر به نفع کارفرما یا کارگر؟

افزایش قدرت خرید کارگر به نفع کارفرما یا کارگر؟

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد موجب بالا رفتن آمار اشتغال و رونق بازار کار می شود، ‌ تاکید کرد: وقتی قدرت خرید کارگر بالا برود سود آن به جیب کارفرما می رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سود افزایش قدرت خرید کارگر به جیب چه کسی می‌رود؟

ایسنا نوشت، علی اصلانی، در ارزیابی وضعیت بازار کار در سال ۱۴۰۱ ابراز عقیده کرد و گفت: در بحث اشتغال شکر خدا اکثر کارخانه ها به دنبال کارگر هستند هرچند هنوز با کمبود کارگر مواجه هستند ولی کارفرمایان دنبال نیروی کار می گردند و با توجه به اتفاق مثبتی که در بحث دستمزد در شورای عالی کار رخ داد می توان امیدوار بود که امسال رشد آمار اشتغال را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: البته چون خیلی از کارخانه‌ها و واحدهای صنفی از ۱۵ فروردین به بعد فعالیت خود را شروع کرده‌اند نمی‌توان پیش بینی کرد که چه میزان جذب یا تعدیل و اخراج نیرو داشته‌اند و باید منتظر تمدید قراردادهای کار و ارسال لیست بیمه کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی در پایان فروردین ماه باشیم.

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد: در یک نمونه اتاق بازرگانی در مورد شهرک صنعتی اشتهارد اعلام کرد که هر تعداد کارگر ساده و تخصصی وجود دارد برای کار در این شهرک معرفی کنیم که این امر نشان می دهد واحدهای تولیدی خوب کار می‌کنند و افزایش دستمزد باعث انگیزه شده است.

وی درباره برخی اظهارات که مصوبه دستمزد را موجب کاهش قدرت خرید کارگران در سال جاری عنوان می‌کنند، گفت: معتقدم وقتی قدرت خرید کارگر بالا برود اولین کسی که سود می کند خود کارفرما است و سود آن به جیب کارفرما می‌رود بنابراین افزایش دادن دستمزد قدرت خرید را تقویت می کند و بر همین اساس انتظار داریم که امسال افزایش آمار اشتغال را شاهد باشیم.

اصلانی همچنین با اشاره به اثرات تداوم کرونا بر بسیاری از کسب و کارها و مشاغل خدماتی تاکید کرد: با توجه به اینکه در دوران کرونا بیشترین آسیب را مشاغل خدماتی متحمل شدند دولت به حمایت خود از کسب و کارهای خدماتی ادامه دهد تا مشاغلی که دچار آسیب شدند به روال قبل برگردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.