کد مطلب: ۵۷۶۶۴۳

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران خبر داد

گرانی گوشت، مصرف تخم‌مرغ را زیاد کرد!

گرانی گوشت، مصرف تخم‌مرغ را زیاد کرد!

بهای تمام شده تخم‌مرغ به دلیل قیمت نهاده‌ها افزایش پیدا کرده است. مرغداران می‌گویند نرخ پیشنهادی تخم‌ مرغ به وزیر جدید وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده و احتمالا قیمت مرغ تا بهمن ماه تغییر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرغداران از آینده بازار نگران هستند و می‌گویند به دلیل گرانی گوشت، مرغ و حبوبات مصرف مردم برای خرید تخم‌مرغ زیاد شده است. آنها معتقدند با وجود قیمت‌های دستوری امکان افزایش تولید تخم مرغ را ندارند.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اشاره به وضعیت تولید تخم‌مرغ توضیح داد: کمبودی در تولید تخم ‌مرغ وجود ندارد. فعلا ارزان‌ترین کالا تخم‌مرغ است. به همین دلیل تقاضا برای خرید تخم‌مرغ زیاد شده است.

ناصر نبی‌پور به تجارت‌نیوز گفت: در گذشته متوسط سرانه مصرف تخم‌ مرغ ۱۰ کیلو بوده است اما حالا به دلیل اینکه مردم توانایی خرید گوشت، مرغ و حبوبات را ندارند مجبورند تخم‌مرغ بخرند. از این‌رو سرانه مصرف تخم‌مرغ به ۱۲ کیلوگرم رسیده است!

تا چندی پیش افزایش زیان مرغدارای‌ها مرغ‌ها را راهی کشتارگاه کرد. با این حال اما با مشخص شدن کابینه دولت سیزدهم برنامه پیشنهادی فعالان اقتصادی به وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صمت ارائه شده است. به عنوان نمونه مرغداران نرخ پیشنهادی تخم ‌مرغ را براساس قیمت تمام شده اعلام کرده‌اند.

نرخ پیشنهادی تخم مرغ چقدر است؟

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اشاره به نرخ پیشنهادی تخم‌مرغ بیان کرد: مرغداران دو هفته است که قیمت پیشنهادی خود را به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند. طبق این محاسبات قیمت تخم‌مرغ با ارز دولتی ۱۷ هزار و ۸۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.

نبی‌پور ادامه داد: قیمت تخم ‌مرغ با نهاده‌ آزاد یعنی دلار ۲۷ هزار تومانی محاسبه شده که قیمت تمام شده تخم‌مرغ با ارز آزاد کیلویی ۴۰ هزار تومان است. یعنی قیمت یک شانه تخم‌ مرغ (دو کیلو تخم‌مرغ) برای مصرف‌کننده ۸۰ هزار تومان آب می‌خورد.

او اظهار کرد: در دولت دوازدهم فعالان اقتصادی حق افزایش قیمت نداشتند و مدام قیمت‌ها سرکوب می‌شد. همین مساله مرغ‌ها را راهی کشتارگاه می‌کرد. در آن زمان هم اعلام شده بود که قیمت تمام شده تخم‌ مرغ ۱۷ هزار تومان است اما دولتی‌ها اعلام کردند که تخم‌مرغ باید با قیمت دستوری ۱۴ هزار تومان روانه بازار شود.

فعالان بازار می‌گویند قیمت شانه کاغذی تخم مرغ نسبت به سال ۹۸ بیش از ١۶ برابر شده است. چندی پیش ناصر نبی‌پور، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران به مهر گفته بود: « دولت باید هر چه سریع‌تر مستندات را بررسی و قیمت جدید تخم مرغ را اعلام کند چرا که با این شرایط فعلی نمی‌توان به تولید ادامه داد.»

برای مطالعه بیشتر خبر تولید تخم مرغ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بعدتخم‌مرغ،تخم‌چی‌میمونه

  • علی

    با این رویه افزایش قیمت ها باید در زمستان منتظر تخم مرغ دونه ای 5000 تومان باشیم.
    قشر متوسط رو به پایین شده اند قربانی ثروتمندان وسرمایه گذاران برای خشنودی بورسی ها دلار رو افزایش میدن تا بورس بره بالا… اما این وسط با گرانی مواد خوراکی ودارو و لوازم مورد نیاز مردم باعث نابودی قشر
    ضعیف جامعه میشوند…پشت پرده تمام مشکلات واردات وصادرات نوسانات دلار است…..