خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۰۰۸۰

گزارش تجارت‌نیوز از قیمت امروز خودرو

افزایش قیمت و رکود در بازار خودرو / دنا پلاس ۷ درصد گران شد

افزایش قیمت و رکود در بازار خودرو / دنا پلاس ۷ درصد گران شد

وضعیت بازار خودرو پس از انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی در حال گذر است که فعالان بر این باور بودند بعد از انتخابات در کنار ثبات در قیمت دلار، قیمت‌ها در بازار خودرو روند متعادل و کاهشی را خواهد داشت اما روند در دو هفته گذشته بر خلاف پیش‌بینی‌ها بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خریداران بازار خودرو با این تصور که پس از انتخابات قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند در انتظار نتیجه انتخابات بودند اما نه تنها قیمت دلار کاهش نداشت و در هفته گذشته روند صعودی را طری کرده است و به همین دلیل در بازار خودرو تغییر محسوسی ایجاد نشده است و رکود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد.

برخی از فعالان بازار خودرو عقیده دارند کاهش تولید برخی از خودروها را موجب افزایش قیمت آن‌ها در بازار شده است.

کاظم محمدی نیکخواه، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با سایت خبرخودرو درباره علل سیل تقاضا در قرعه کشی‌های سال جاری خودروسازان بیان کرد: نقدینگی سرگردان در دست مردم میزان تقاضا در قرعه کشی را افزایش داده است. به همین منظور بانک مرکزی باید با اتخاذ سیاست‌های صحیح این نقدینگی سرگردان را به سمت و سوی مطلوب خود هدایت کند که یکی از راهکارهای آن افزایش بهره بانک‌ها است، زیرا در حال حاضر با توجه به کاهش سود بانکی سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار مسکن، خودرو، ارز و عواملموثر دیگر اجتناب ناپذیر است.

نیکخواه با اشاره به اینکه رکود بازار خودرو تا زمان ثبات اقتصادی و تثبیت قیمت دلار ادامه دارد ،توضیح داد: زمانی امنیت اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود که ثبات اقتصادی داشته باشیم تا سرمایه‌گذار با آسودگی خاطر سرمایه‌گذاری کند. لذا از دولت جدید انتظار داریم که زمینه برقراری امنیت و ثبات اقتصادی در کشور را فراهم کند.

افزایش قیمت خودرو

بر اساس قیمت‌های موجود در بازار خودروهای صفر و بنا بر اگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار و معاملات خودرو در بازار، لیستی از خودروهای صفر در محدوده ۲۵۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان تهیه شده است که با توجه به تغییرات قیمتی آن‌ها در یک هفته گذشته، تقریبا تمامی خودروها از یک تا هفت درصد افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند.

دنا معمولی حدود پنج درصد، دنا پلاس حدود هفت درصد در یک هفته گذشته افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند. پژو ۲۰۷i در کنار خودرو دنا با افزایش پنج درصدی همراه بوده که در بین خودروهای جدول زیر بیش‌ترین افزایش قیمت را ثبت کردند. پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک افزایش قیمت چهار درصدی را تجربه کردند.

در جدول زیر لیست خودروهای صفر در محدوده قیمتی ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را مشاهده ی می‌کنید.(قیمت خودروها به صورت روزانه، بر اساس بررسی میدانی معاملات انجام شده در مراکز تعویض پلاک، کارشناسی‌های روزانه خودرو، معاملات روزانه نمایشگاه‌داران ماشین و تماس‌های روزانه با فروشندگان اتومبیل استخراج می‌شود.)

46 page 001 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    به شهرستان که میرم همیشه اقوام ودوستان یک سوال میپرسند چرا ما شهرستانی ها باید خودرو های تولید تهران رو به قیمت های گزاف بخریم درصورتی که نه در امد بالایی مثل مردم تهران داریم ونه سودی از قبیل اشتغال از شرکتهای خودرو سازی به ما رسیده؟؟؟
    تجارت نیوز عزیز امیدوارم یک مقاله در مورد خرید وقیمت
    گذاری خودرو تدوین کنید.

  • اسمان

    هی میگیم نخرید
    مردم باز میخرند
    پس بگیرید این اشغال هارو

  • ناشناس

    ب درد نخور سنگین وزن تو ترافیک و سربالایی جاده راه نمیره جوش میاره

  • ناشناس

    اگه میخوایید همه را فروشید 50 درصد گران کنید شما که بلد هستید چطور بفروشید

    • سیاوش

      این تفکر شبیه اینه که خار بکاری و انتظار برداشت گتدم داشته باشی اینها امتحانشان را پس دادند با رفتن این و آن ممکنه موقتاً کمی شرایط تغییر کنه اما متاسفانه در نهایت مملکت بسوی نابودی میره .

  • ناشناس

    بالا ببرید تا می توانید بالا ببرید و دلتان را به این سودهای آبکی خوش کنید ولی فردایی در کار است که این لگنها دستان باد کند و انبار ایران خودرو و سایپا با زیرکی این دو شرکت به خانه های مردم آمده و قریب به 500هزار دستگاه خودرو در خانه مردم دپو شده است که نقش انبار ایران خودرو و سایپا را بازی می کنند به نظرم دولت آمده با این روش جیب سرمایه دارها بزنه و انها را تحریک به خرید کنه و یکه دفعه قیمت خود را آزاد کنه حالا تجسم کن چی می شود و مردم به جای اینکه از دلال بخرند مستقیم از کارخانه بخرند و 500هزار ماشین دست دلالهای از خدا بی خبر باد کنه ،مطمئنم این در آینده نه چندان دور با حضور دولت ایران قوی و مردم قوی رییسی اتفاق خواهد افتاد………

  • ناشناس

    دوست عزیز علی آقا الان تهران تنها خودرو تولید مونتاژ نمیکنه استان های دیگر هم تولید میکنن دوست عزیز ربطی به تهران نداره

  • مجتبی

    چیزی که گرون شد هیچ وقت ارزون نمیشه .

  • ناشناس

    به جهنم گران شد حداقل یکبار خبر بدهید چیزی ارزان شد مردم بحد کافی با استرس ونگرانی سر می کنند کسی که برای نان شب محتاج هست دنبال اخبار گرانی نیست امید به زندگی به زیر صفر رسیده هرچه بلا وکمبود هست مال ماست بیکاری ، گرانی ، کمبود واکسن ودارو ، بی پولی ، مریضی ، بی آبی ، بی برقی ، بی مرغی و۰۰۰

  • شهروند

    یروز بمیریم از دست همتون راحت شیم
    دیگ فایده نداره صدای ما، همونطوری تا الان نداشته

  • ناشناس

    اره بنجلخ صدرحمت به پراید