کد مطلب: ۵۵۹۷۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت وام نیم میلیاردی خودرو ظرف ۲۴ ساعت

پرداخت وام نیم میلیاردی خودرو ظرف ۲۴ ساعت

پرداخت وام خودرو کمتر از ۲۴ ساعت و تا سقف نیم میلیارد تومان، جملاتی است که این روزها در اطلاعیه‌ برخی اپلیکیشن‌های معامله خودرو به چشم می‌خورد.عرضه این وام‌های پرریسک در شرایطی انجام می‌شود که شبکه بانکی برای پرداخت وامی معادل یک دهم این مبلغ سختگیری‌های عجیب و غریبی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز میزان وام خودرویی که در شبکه بانکی پرداخت می‌شود بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان است که سود سالانه ۱۸ تا ۲۴ درصد به آن تعلق می‌گیرد.

البته این وام صرفا برای خرید خوروی تولید داخل و نو پرداخت می‌شود و مهلت بازپرداخت این وام ۳ سال در نظر گرفته شده است. در شبکه بانکی اولین شرط برای دریافت تسهیلات خودرو افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری یا پس انداز در بانک است. همچنین اولویت بانک برای اعطای تسهیلات کسانی است که بیشتر از یک سال حساب افتتاح کرده باشند و حساب بانکی پر و پیمان‌تری دارند.

نکته‌ای که درباره وام خودروی بانک‌ها وجود دارد، این است که بانک‌ها در این زمینه سختگیری زیادی دارند و ضامن وام حتما باید کارمند رسمی یا مشتری مورد تایید بانک‌ها باشد. در نهایت هم اینکه وام را به صورت چک نه به حساب متقاضی وام بلکه به حساب خودروساز یا یکی از نمایندگی‌های خودروسازان واریز می‌کنند.

وام‌های جذاب اما پر ریسک غیربانکی

در این میان اما برخی اپلیکیشن‌های معامله خودرو با شرایط جذاب‌تری وام‌های خود را پرداخت می‌کنند اما ریسک این وام‌ها و سود آن نسبت به شبکه بانکی بیشتر است. به عنوان مثال یکی از اپلیکیشن‌های خودرویی اعلام کرده که تسهیلات خود را ۴۸ ساعته پرداخت می‌کند و مبلغ وام آن ۵۰ درصد قیمت خودرو را پوشش می‌دهد و سقف آن را ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

این اپلیکیشن وام خودرو را برای خودروهای دست دوم مدل ۹۳ به بعد پرداخت می‌کند و بازپرداخت آن بین ۶ تا ۳۶ ماهه است.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های معامله خودرو هم به شرط خرید خودرو از این اپلیکیشن اعلام کرده که تا ۵۰ درصد ارزش خودرو را به صورت وام پرداخت می‌کند و در ازای آن سند را به نام خریدار انتقال نمی‌دهد.

در شرایط پرداخت وام این اپلیکیشن آمده است که خریدار تا پایان تسویه اقساط امکان تعویض خودروی خود را با خودروی دیگر خواهد داشت! از دیگر شرایط وسوسه‌کننده این وام این است که تسهیلات درخواستی را در همان روز درخواست ارائه می‌دهند و دوره بازپرداخت آن بین ۶ تا ۱۶ ماه و با کمترین سود اعلام شده است.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های معروف و قدیمی‌تر معامله خودرو هم اعلام کرده که بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان وام خودرو و آن هم ظرف ۴۸ ساعت پرداخت می‌کند. این اپلیکیشن هم وام خود را هم برای خودروهای کارکرده و هم نو به متقاضیان می‌دهد و سند خودرو را به عنوان وثیقه ضبط می‌کند.

با وجود این دریافت وام خارح از شبکه بانکی ریسک زیادی دارد و فعالان بازارهای مالی به متقاضیان این وام‌ها توصیه می‌کنند که قبل از عقد قرارداد این نوع وام‌ها حتما با یک مشاوره حقوقی صحبت کنند.

مطالعه گزارش یارانه ۱۰۰ میلیونی برای چه خودروهایی است؟ پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش کلک بازیه نگیرین من خودم خودروندارم به هیچ وجه این شرایط قبول ندارم

  • ناشناس

    به مرگ میگیرن که به تب راضی شه. دقیقا اینا تو بانک همین کارو میکنن با ما که بریم همین وام پرریسکو بگیریم. بخوای تا تهشو در بیاری میبینی اینم‌ سیاستشونه تو بانک سخت میگیرن که بیای بیرون با سود بالا از خودشون بگیری. فقط این وسط یه واسطه میزارن که خودشون بده نشن

    • ناشناس

      آفرین دقیقا همین طور هستش

  • ناشناس

    خدا به سرتونبیاره فقر ودست تنگیو

  • ناشناس

    همه رو گذاشتید سرهکار

  • ناشناس

    همش دروغ

  • ناشناس

    راه های کلاه برداری از مردم ساده لو زیاده اینم یه موردیش هست

  • ناشناس

    هر روز به طریقی میخان مردم رو تیغ بزنن..واقعا دولت نو فکری داریم..خون مردم رو خوردن

  • ناشناس

    حالا چرا شما جنجالی میکنی مردم برن سمتش مگه اینو نمیدونسد

  • ناشناس

    اتومبیل یا ماشین فروشان فقط میخوان خودروهای انبار شده را با حقه بازی و مطرح کردن وام های سنگین به مردم بفروشند، بنظرم بهتره اصلا مردم کلک این گرانفروشان را نخورند تا این بی وجدان ها بر شکست شوند تا خودرو ارزان شود.

    • محمد

      اینو راحت میشه گفت ولی کسایی هستن که به تولید ماشین(فرغون) داخلی ارق ملی دارن و کمترین در امد ماهیانشونم ۳۰ میلیونه

    • ناشناس

      سلام سرزمین کشاورزی خرابه تراکتور به زورمیرم به من کشاورز قوجانی وامبدید یک موتوربخرم چونمیرفتم روستا مدارک همراهم نبود اقای پلیس موتورموگرفت تا حالاشده۲تاموتور کهرفت ودیگه هم برنگشت.حاج رضا روستاهای قوچان

    • ناشناس

      سندملک گرو بانکه برای وام ساخت مسکن روستایی۵۰۰ قسطش زیاده ۲۰ملیون بدین برای خریدیک موتورسکلت

  • صاحب

    ایا میدونستید با این وضعیت در کشورهایی دیگر هستند که از زمانی که قرارداد کارفی ما بین شما و کارفرما (حالا میخاد دولتی باشه یا خصوصی) بسته بشه بعد از سه ماه بعضی قراردادها بعد از شش ماه میتونی خونه مورد نظر خودت رو اجاره به شرط تملیک یا مدت دار بگیری تنها شرطش اینه که ثابت کنی از عهده اجاره بر میای این در مورد اتومبیل هم صادقه کشوری که ازش میگم سوئدو سوییس و دانماراک، فنلاند، پورتوریکو، پورتلند ، پاناما، و ۷۰ % امریکا یعنی تنها شرط خانه دار شدن و ماشین دار شدن و کلا زندگی دار شدن شما در گرو فقط کار کردن شما و حقوق دریافتی شماست جالب اینجاست که ۸۵% جمعیت این کشورها این شرایط را دارا هستن . اگر این شرایط فقط برای یکی از شهر های ما فقط (یزد) بود ببین چی میشد همشون شاید ۵ ت ۶ تا خونه داشتن چون بسیار پای کار های سخت و طاقت فرسا هستن . خدا یار و یاور ایرونی جماعت زنده باشن انشاا…