خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۲۷۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

افزایش قیمت عجیب ۳ خودروی داخلی / رشد قیمت خودرو چگونه متوقف می‌شود؟

افزایش قیمت عجیب ۳ خودروی داخلی / رشد قیمت خودرو چگونه متوقف می‌شود؟

قیمت خودرو دوباره دستخوش تغییر شد. با آن که نمایشگاه‌ها تعطیل است و معامله‌ای شکل نمی‌گیرد اما سه خودرو پراید، کوییک و پژو ۲۰۶ در بازار عجیب گران شد. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تائید این خبر گفت: جو روانی منطقه و همچنین افزایش قیمت دلار خودرو را گران کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ورود سفته بازان و دلالان به بازار، خودرو را گران کرد. البته عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان در افزایش قیمت خودرو بی‌تاثیر نبوده است. فروشندگان خودرو می‌گویند به دلیل تحولات منطقه و قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، قیمت دلار افزایش یافت و جو روانی آن در بازار خودرو تاثیر گذاشت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو توضیح داد: تمام بنگاه‌های فروش خودرو و تمام مراکز شماره‌گذاری خودرو به دلیل موج پنجم کرونا تعطیل هستند اما خودرو تحت تاثیر جو روانی و قیمت دلار گران شده است.

مهدی دادفر به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودروهای ایرانی همچنان در روزهای آینده به دلیل کمبود قطعه، عدم واردات خودرو و توقف در عرضه خودروها روند افزایشی دارد.

او ادامه داد: قیمت پژو ۲۰۶ روزانه در حال تغییر است. حتی زمانی که نمایشگاه‌ها بسته است و معامله‌ای شکل نمی‌گیرد. به عنوان مثال روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ قیمت پژو ۲۰۶ با شش میلیون تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه با قیمت ۲۵۳ میلیون تومان معامله شد.

پراید چقدر گران شد؟

قیمت کوییک هم حتی رکورد شکست. در معاملات روز شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ کوییک دنده‌ای با قیمت ۱۵۸ میلیون تومان معامله شد اما در روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ این خودرو با ۱۶ میلیون تومان افزایش با قیمت ۱۷۴ میلیون تومان فروخته شده است.

پراید ۱۱۱ هم در مدت مورد اشاره با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان معامله شده است که این خودرو هم در مقایسه با روز شنبه ۱۲ میلیون تومان افزایش را تجربه کرده است. فروشندگان خودرو می‌گویند تا زمانی که قیمت دلار افزایش داشته باشد، گرانی خودرو هم در بازار تداوم دارد.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان روز دوشنبه گفته بود: « تولید پژو ۲۰۶ متوقف نشده است. وقتی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو ناقص کف انبارها دپو شده روند عرضه خودرو به بازار با اختلال مواجه می‌شود و طبیعی است وقتی یک قلم قطعه نباشد خودروسازان هم نمی‌توانند آن خودرو را به موقع به بازار تحویل دهند.»

برای مطالعه بیشتر خبر تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بی نام

    خیلی سنگ پا قزوین هستید .پر رو وبی شعور .نمی فهمیدید مردم ندارن .وبعد افزایش قیمت میدهید .به نون شب محتاجیم .

  • ناشناس

    متاسفم

  • علی

    برن بمیرن بهتره.

  • کیانی

    متاسفم که در ایران نم نم

  • علی

    چرا دلار میاد پایین قیمت اجناس یا ماشین پایین نمیادولی تا دلار ۲۰۰تومان میره بالا قیمتها رو میبرن بالا فقط ملتو خر کردین.

  • ناشناس

    تا بخریم همینه وقتی سه ماه نخریم اونوقت میاد پایین منتها دریغ ازفهم

  • ناشناس

    فروشندگان خودرو می‌گویند به دلیل تحولات منطقه و قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، قیمت دلار افزایش یافت و جو روانی آن در بازار خودرو تاثیر گذاشت.
    مصداق بارز از… ن کره گرفتن

  • ناشناس

    سلام اقا قیمت خود این نمایشگاه دارا گران میکنند تو این تعطیلی کی به فکر قیمت جز واسطه ها که باج میگیرن غ

  • ناشناس

    باید خودرو از انحصار خارج شده واجازه واردات خودرو به تمام شرکتهای ایرانی و خارجی داده شود که بتوانند خودرو مناسب واردکشور کنن وباگران فروشی (قیمت سازی کاذب بازار ) واحتکار کننده خودرو و اجناس مصرفی مردم بصورت انقلابی و جدی بخورد قضایی صورت بگیرد ببینین که چه ارزان میشود یا نه

  • ناشناس

    تا وقتی تحریم هستیم قیمت همچی بالا میره ارزانی در راه نیست مگر با توافق

    • اِبی

      قیمت خودرو و اقلام دیگه در صورتی پایین میاد که یک توافق همه جانبه و جامع صورت بگیره،ایران به عضویت FATF دربیاد و بطور کلی سیاست خارجیش رو باب میل مشورهای غربی تغییر بده که جز محالاته!