کد مطلب: ۶۲۵۴۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کرونا این بار شلغم را گران کرد / تداوم افزایش قیمت سیب‌زمینی

کرونا این بار شلغم را گران کرد / تداوم افزایش قیمت سیب‌زمینی

بعد از گرانی سیب‌زمینی نوبت به افزایش قیمت شلغم رسید. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با تائید این خبر گفت: ورود به پیک ششم کرونا و شیوع امیکرون نرخ شلغم را بالا برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شلغم در بعضی از مناطق تهران کمیاب شد. چنان‌که اکنون این محصول صیفی با قیمت بالایی فروخته می‌شود. در تعدای از محلات شهروندان برای خرید یک کیلو شلغم باید ۲۴ هزار تا ۳۵ هزار تومان هزینه بپردازند. این در حالی است که تا همین یک ماه پیش هر کیلو شلغم ۸۰۰۰ تومان قیمت داشت.

به نظر می‌رسد شیوع مجدد کرونا مهم‌ترین نقش را در سه تا چهار برابرشدن قیمت شلغم دارد. بررسی‌ فروشگاه‌های آنلاین نیز نشان از فروش این محصول تا نرخ ۳۷ هزار تومان دارد.

در همین زمینه رئیس اتحادیه بارفروشان تهران به تجارت‌نیوز گفت: تعیین قیمت بیش از ۸۰۰۰ تومان برای شلغم توجیه ندارد. اما اکنون مشاهده می‌کنیم میادین اصلی میوه و تره‌بار این صیفی‌جات را تا ۲۰ هزار تومان هم عرضه می‌کنند.

مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به علت کمبود شلغم توضیح داد: علاوه بر افزایش تقاضا، اخیرا در برخی مناطق بارش برف و باران زیاد شد. از این رو، کشاورزان از برداشت این محصول صرف نظر کردند.

او افزود: با توجه به مساعدشدن هوا از امروز عرضه این محصول به بازار بیشتر می‌شود. شاید با افزایش عرضه قیمت این محصول اندکی کاهش یابد.

دارایی‌نژاد یادآور شد: شلغم به اندازه کافی در اختیار کشاورزان قرار دارد. طبیعتا با توزیع این محصول بین فروشندگان میوه، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند. به مردم قول می‌دهیم قیمت این محصول هفته آینده به کیلویی ۱۰ هزار تومان برسد.

سیب‌زمینی گران ماند

مردم شاید بتوانند با گرانی شلغم کنار بیایند و مدت از آن استفاده نکنند، اما نمی‌توان انتظار داشت که سیب‌زمینی را از سبد غذایی خود حذف کنند. گرچه قرار بود قیمت این محصول کشاورزی طی هفته جاری کاهش یابد، اما همچنان با قیمت‌‌های بالایی عرضه می‌شود.

در این زمینه یک فعال بازار از تداوم افزایش قیمت سیب‌زمینی خبر داد و گفت: گروهی سیب‌زمینی را در انبارها دپو کرده‌اند تا با قیمت بالاتری بفروشند. اکنون در میدان اصلی میوه و تره‌بار هر کیلو سیب زمینی با قیمت ۱۲ هزار تا ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

سعید جعفری اضافه کرد: حتی عرضه سیب‌زمینی از انبار به میادین اصلی میوه و تره‌بار هم کم شد. زیرا اکنون برای دلالان صادرات این کالا صرفه اقتصادی دارد. احتمال دارد برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت سیب‌زمینی جلوی صادرات آن را بگیرند.

برای مطالعه بیشتر خبر برگشت سیب‌زمینی از ترکمنستان را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حیف شلغم.
    پسته هم گرونه.

  • ناشناس

    اول کرونا هم الکی زنجبیل گرون شد مافیای طب سنتیه برا دکتر بیسوادای علفی. کرونا بمب شیمیایی است نه ویروس عادی