کد مطلب: ۴۰۷۰۰۵

نظرسنجی کیتکو ۲۵ اکتبر

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا / چه عواملی موجب گرانی طلا شد؟

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا / چه عواملی موجب گرانی طلا شد؟

در‌حالی‌که قیمت جهانی طلا بار دیگر به کانال هزار و پانصد دلار بازگشته است، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت روند صعودی فلز زرد را برای هفته پیش رو پیش‌بینی کرده‌اند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا بار دیگر به کانال هزار و پانصد دلار بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی‌که هفته گذشته اکثریت تحلیلگران وال‌استریت به بازار طلا بدبین بودند، این هفته اکثریت تحلیلگران و سرمایه‌گذاران به روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند.

روند صعودی بازار طلا در روزهای پایانی معاملات موجب شده است که تحلیلگران بار دیگر به آینده فلز زرد خوشبین شوند.

قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه به هزار و 504 دلار و 42 سنت رسید.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا اتفاق جدیدی در بازار افتاده که موجب تغییر نظر تحلیلگران شده است؟ اگرچه تحلیلگران با استفاده از تحلیل‌های تکنیکال قیمت‌های بالاتر را در کوتاه‌مدت پیش‌بینی می‌کنند، اما تنها زمان است که مشخص می‌کند آیا سطح مقاومتی هزار و 525 دلار برای طلا خواهد شکست.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و پنجم اکتبر انجام شده، 18 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 14 نفر معادل 78 درصد افزایش قیمت و یک نفر معادل شش درصد کاهش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین سه نفر یا 17 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 890 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 583 رای‌دهنده، معادل 60 درصد افزایش قیمت طلا و 193 نفر، معادل 22 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 159 رای‌دهنده یا 18 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش و تحلیلگران وال‌استریت کاهش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کرده بودند که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران صحیح بود.

جمیل احمد، تحلیلگر ارشد اقتصادی، رشد قیمت طلا در روز جمعه را تعدیل تکنیکال بازار خوانده و گفته است: چنین روندی در بازار نفت هم دیده می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا به بیش از هزار و 535 دلار در هر اونس افزایش یابد.

اوله هانسن، تحلیلگر ارشد ساکسو بَنک گفته است که افزایش قیمت طلا در معاملات روز جمعه روند نزولی ماه سپتامبر را شکست که برای برخی از فعالان بازار دور از انتظار بود.

او اضافه کرد: این نشان می‌دهد که هنوز طلا به‌عنوان دارایی امن جایگاه خود را در میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حفظ کرده است. اما هنوز برای این‌که با قطعیت بگوییم روند صعودی ادامه خواهد یافت، زود است.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری ام‌کی‌اس هم با توجه به شرایط اقتصادی و نااطمینانی‌های موجود به آینده بازار طلا خوش‌بین است.

او در این زمینه گفته است: قیمت طلا هم می‌تواند بالاتر برود اما این دامنه محدود است. اگر طلا نتواند از قله هزار و 525 دلار عبور کند، بار دیگر به حدود هزار و 480 دلار بازمی‌گردد. اما اگر این سطح مقاومتی شکسته شود ما شاهد قیمت هزار و 575 دلار خواهیم بود.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی که نظری در مورد آینده کوتاه‎مدت طلا ندارد، گفته است هیچ اخبار غافلگیر‌کننده را پیش‌بینی نمی‌کند که بتواند موجب افزایش قیمت طلا شود.

به‌گفته او، احتمالا فدرال‌رزرو بار دیگر در نشست دوروزه پایان ماه اکتبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد اما این اخباری است که انتظار آن می‌رود. آشفتگی‌ها و نااطمینانی‌هایی هم در مورد برگزیت وجود دارد اما تمامی این‌ها قابل پیش‌بینی است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.