کد مطلب: ۳۰۰۱۸۴

افزایش قیمت طلا تحت تاثیر گشایش احتمالی در مذاکرات

افزایش قیمت طلا تحت تاثیر گشایش احتمالی در مذاکرات

به دنبال برخی امیدواری‌ها نسبت به آغاز مذاکرات تجاری آمریکا و چین، قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی با افزایش روبرو و از بالاترین سطح قیمت دیروز خود هم در حال حاضر بالاتر قرار دارد.

بعد از دعوت مقامات امریکیی از چینی‌ها برای ادامه مذاکرات تجاری دعوت کرده‌اند که برخی امیدواری‌ها نسبت به آغاز مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین موجب شد تا ارزش دلار با کاهش روبرو شود و قیمت جهانی طلا نیز در پایان مبادلات روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازار های آسیا در سطح 1205 دلاری در بیشتر زمان بازار قرار داشت و در حال حاضر هم رقم 1210 دلار را ثبت کرده است .دیروز طلا 0.7 درصد رشد قیمت را در یک روز تجربه کرد که بالاترین افزایش قیمت یکروزه فلز زرد از 24 اگوست بود.

رقم 1208.48 دلاری طلا تا قبل از روند امروز ،بهترین قیمت ثبت شده از 31 اکوست بوده است.دولت ترامپ به مقام های چینی پیشنهاد داده است تا مذاکرات تجاری جدیدی را آغاز کنند.

طلا در بازار مبادلات آتی بازار امریکا هم در سطح 1210 دلاری قرار داشت و در حال حاضر در سطح 1217.50 دلاری قرار دارد.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا دعوتنامه ای را برای مقام های ارشد چینی ارسال کرده است تا دو طرف به مذاکرات تجاری ادامه دهند.این در شرایطی است که بیش از 85 گروه صنعتی آمریکایی با تشکیل یک ائتلاف سعی دارند علیه سیاست های تجاری دولت ترامپ مبارزه کنند.

تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین طی ماه های اخیر فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.5 درصد افزایش به 94.80 واحد رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر نرخ بهره را برای سومین بار در سال 2018 افزایش خواهد داد.

طلا از بالاترنی رکورد خود در آپریل تا به حال نزدیک به 12 درصد از ارزش خود را از دست داده است که بیشتر این افت تحت تاثیر جنگ تجاری بین امرکیا و چین،و افزایش نرخ بههر اتفاق افتاد است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از 6 ارز مهم در بازار امروز تا مبادلات انتهای در رقم 94.812 واحدی قرار داشت که فاصله چندانی با کمترین رقم 1 هفته او نیمه ای -94.733 واحدی نداشت، اما در ادامه مبادلات رقم شاخص دلار از این حد هم بیشتر افت کرد و در حال حاضر در رقم 94.47 واحدی قرار دارد.

به باور استفان اینس ،تحلیلگر ارشد در اواندا بانک، روند قیمت‌گذاری فلز زرد کاملا تحت تاثیر دلار امریکا قرار دارد و استفاده از هر گونه پارامتر دیگری برای پیش بینی روند بازاربه شما سیگنالی مبهم و غیر واقعی ارائه خواهد داد.

به نظر اینس در حال حاضر سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهای قیمت مصرف کننده امرکیا هستند که قرار است امروز منتشر شود.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.