کد مطلب: ۳۹۳۷۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش بازار به گرانی ۲۲ درصدی لاستیک / فروش کویرتایر ناگهان یک سوم شد

اولین واکنش بازار به گرانی 22 درصدی لاستیک / فروش کویرتایر ناگهان یک سوم شد

شرکت کویرتایر در تیرماه امسال نرخ فروش محصولات تایر رادیال را 22 درصد افزایش داده، به طوری که قیمت هر تن آن از 18.6 میلیون تومان به بیش از 22 میلیون تومان رسیده است. همچنین مقدار فروش شرکت تولیدی کویرتایر با افت 65 درصدی از 2400 تن در خرداد ماه به حدود 850 تن در تیرماه امسال رسیده که به نظر می‌رسد ناشی از افزایش قیمت محصولات این شرکت باشد.

شرکت تولیدی کویرتایر قیمت محصولاتش را در تیر ماه امسال گران کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت تولیدی کویرتایر با نماد «پکویر» از جمله شرکت‌های گروه لاستیک و پلاستیک حاضر در بورس بوده که با انتشار تازه‌ترین اطلاعیه خود بر روی سایت کدال، اقدام به اعلام گزارش اصلاحیه فعالیت ماهانه دوره یک‌ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۹۸ کرد.

در این اطلاعیه میزان تولید و فروش شرکت تولیدی کویرتایر در تیر ماه سال ۱۳۹۸ مشخص شده است.

9898

این شرکت لاستیک ساز که در دوم تیر ماه امسال از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات را دریافت کرده بود، نرخ جدید فروش محصولات را در آمارهای تیر ماه اعمال کرد.

777

بر اساس تازه‌ترین گزارش، شرکت کویرتایر در تیرماه امسال نرخ فروش محصولات تایر رادیال را 22 درصد افزایش داده، به طوری که قیمت هر تن آن از 18.6 میلیون تومان به بیش از 22 میلیون تومان رسیده است.

کاهش 65 درصدی فروش

بر اساس گزارش عملکرد منتشره، شرکت تولیدی کویرتایر در تیرماه سال ۱۳۹۸ در مقایسه با ماه قبل (خرداد ماه سال ۱۳۹۸) با کاهش 33 درصدی تولید و 65 درصدی فروش همراه شده است.

مقدار فروش شرکت تولیدی کویرتایر با افت 65 درصدی از 2400 تن در خرداد ماه به حدود 850 تن در تیرماه امسال رسیده است.

653

همچنین میزان فروش شرکت تولیدی کویرتایر با رشد 63 درصدی از 49 میلیارد تومان در خرداد ماه به حدود 18 میلیارد تومان در تیر ماه امسال رسیده است.

از زمان صدور مجوز افزایش قیمت محصولات کویرتایر تا روز شنبه، 19 مرداد ماه سال 1398، قیمت سهام این شرکت در بازار سهام با افت 11 درصدی مواجه شده است.

در حالی که صنعت خودرویی کشور با بحران و زیان انباشته‌های کلان شرکت‌های خودرویی مواجه بوده و این شرکت‌ها علت را افزایش بهای تمام شده محصولات و مواد اولیه عنوان می‌کنند، باید دید که صدور مجوز افزایش 22 درصدی لاستیک از سوی وزارت صمت چقدر می‌تواند قیمت خودرو را در آینده تحت تاثیر قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احسان

    کارخانجات داخلی توان تامین لاستیک های مورد نیاز کشور را ندارند لاستیک سواری به دو برابر قیمت مصوب به دست خرده فروشان می رسد نماینده های لاستیک گران فروشی می کنند هیچ کس هم پیگیر نیست مردم حق دارند از جنس خارجی و با کیفیت استفاده کنند به عنوان خرده فروش لاستیک می گویم که کارخانه ها خود عامل گرانی و کمبود لاستیک در کشور هستند و هیچ نهاد و اداره ای هم پیگیر حق مردم نیست