کد مطلب: ۱۸۵۲۰۰

افزایش مالیات بر ارزش افزوده در عربستان و امارات

افزایش مالیات بر ارزش افزوده در عربستان و امارات

عربستان و امارات به طور بی‌سابقه‌ای برای جبران کسری بودجه خود به مالیات بر ارزش افزوده پناه برده‌اند.

عربستان و امارات به طور بی‌سابقه‌ای برای جبران کسری بودجه خود به مالیات بر ارزش افزوده پناه برده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عربستان سعودی تصمیم گرفته است که به میزان 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده را به اجرا بگذارد که این مساله موجب افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در این کشور شده است.

به نوشته پایگاه خبری الخلیج الجدید، از شب گذشته (دوشنبه) در عربستان قیمت سوخت به میزان 127% افزایش یافته و اجرای مالیات بر ارزش افزوده باعث تغییرات ریشه‌ای در این کشور و امارات شده است.

امارات همچنین اقدام به برگزاری جشنواره سالانه برای جذب سرمایه از سراسر جهان برای مراکز تجاری خود کرده است و عربستان نیز ملیاردها دلار برای کمک به شهروندان کم‌توان مالی که تحمل افزایش قیمت‌ها را ندارند، تخصیص داده است.

سایر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نظیر بحرین، کویت، عمان و قطر هم گفته‌اند که در آینده مالیات ارزش افزوده را معرفی خواهند کرد. بعضی از این کشورها البته گفته‌اند که دست‌کم تا سال آینده میلادی (۲۰۱۹) این برنامه اجرایی نخواهد شد.

امارات اعلام کرده است که عایدات مالیات بر ارزش افزوده در توسعه زیربنایی و خدمات عمومی و افزایش ضریب رقابت‌پذیری در اقتصاد این کشور هزینه خواهد شد.

به نوشته الخلیج الجدید، تصمیم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، برای جبران کاهش درآمدهای نفتی است که موجب بروز کسری بودجه‌های سنگین شده است.

در همین حال طبق پیش‌بینی شرکت «ارنست آند یونگ» مالیات بر ارزش افزوده که به‌طور غیر مستقیم اعمال می‌شود سالانه 25 میلیارد دلار درآمد برای این کشورها در پی داشته باشد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.