کد مطلب: ۶۲۲۴۴۴

آمریکا نرخ بهره را افزایش می‌دهد/ پیش‌بینی نهادهای مالی آمریکا از عملکرد فدرال رزرو

آمریکا نرخ بهره را افزایش می‌دهد/ پیش‌بینی نهادهای مالی آمریکا از عملکرد فدرال رزرو

اقتصاددانان گلدمن ساکس و وال استریت پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از آنچه انتظار می‌رفت افزایش دهد. آن‌ها پیش‌بینی کردند فدرال رزرو امسال نرخ بهره را پنج بار افزایش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اقتصاددانان گلدمن ساکس و وال استریت پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را بیش از آنچه انتظار می‌رفت افزایش دهد. آن‌ها پیش‌بینی کردند فدرال رزرو امسال نرخ بهره را پنج بار افزایش می‌دهد و به محدوده ۱٫۲۵ درصد تا ۱٫۵ درصد می‌رساند. پیش از این قرار بود نرخ بهره ثابت بماند.

به نقل از بلومبرگ ، احتمالا در ماه‌های مارس، می، جولای، سپتامبر و دسامبر این اتفاق بیفتد. همچنین انتظار می‌رود شروع کاهش ترازنامه در ماه ژوئن اعلام شود. این تغییر موضع چند روز پس از اینکه جروم پاول اعلام کرد که مقامات رسمی برای افزایش نرخ‌ها در ماه مارس آماده هستند و اگر لازم شد با تورم مبارزه کنند، اتفاق افتاد.

یک گزارش دولتی روز جمعه نشان داد که شاخص بهای اشتغال در ماه دسامبر چهار درصد افزایش داشته است که در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

اقتصاددانان گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کردند که دستمزدها در حال افزایش است و جروم پاول نیز برای اتخاذ سیاست‌های انقباضی‌تر آماده است. اگر شرایط بازار تغییر کند و سرعت رشد اقتصاد کمتر شود فدرال رزرو اقدامات خود را تغییر می‌دهد یا سیاست پولی خود را بیش از پیش فشرده می‌کند. بانک آمریکا این افزایش نرخ‌ها در سال ۲۰۲۲ را هفت بار و جی پی مورگان پنج بار پیش بینی می‌کنند. برخی هم معتقدند بانک مرکزی نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش می‌دهد که از سال ۲۰۰۰ بی‌سابقه بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تعداد افزایش مهم نیست. مقدار مهم است. ما منتظر بهره ۲۰ درصد دولتی در غرب هستیم عین خودمون. ما که به اینا نرسیدیم ولی گویا اینا دارن به ما میرسند