کد مطلب: ۶۲۲۳۲۳

کویت هواپیمای ایرباس می‌خرد/ استخدام مجدد کارکنان اخراجی هواپیمایی الجزیره

کویت هواپیمای ایرباس می‌خرد/ استخدام مجدد کارکنان اخراجی هواپیمایی الجزیره

هیئت مدیره هواپیمایی الجزیره کویت معامله‌ای مبنی بر خرید ۲۸ فروند هواپیمای باریک‌پیکر از شرکت هواپیماسازی ایرباس را تایید کرد. کویت درحال توسعه شبکه حمل‌ونقل هوایی خود برای انجام سفرهای طولانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هیئت مدیره هواپیمایی الجزیره کویت معامله‌ای مبنی بر خرید ۲۸ فروند هواپیمای باریک‌پیکر از شرکت هواپیماسازی ایرباس را تایید کرد. کویت درحال توسعه شبکه حمل‌ونقل هوایی خود برای انجام سفرهای طولانی است.

ایرباس شرکت صنایع هوافضایی اروپایی و سازنده بزرگ‌ترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر لیدن هلند قرار دارد و کارخانه‌های آن در سراسر اروپا گسترده هستند. ایرباس هم‌‌اکنون پس از بوئینگ، دومین هواپیماساز جهان به‌شمار می‌آید و حدود نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند.

ارزش این معامله ۳٫۴ میلیارد دلار است و شامل ۲۰ هواپیمای A320neo و هشت A321neo می‌شود. این دو شرکت قرارداد خود را در نمایشگاه هوایی دبی در ماه نوامبر امضا کردند.

به نقل از بلومبرگ ، هیئت مدیره هواپیمایی الجزیره همچنین توافقی مبنی بر خرید دو موتور یدکی CFM به مبلغ ۳۲/۲ میلیون دلار را تایید کرد. CFM یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های موتورهای توربوفن برای هواپیماهای مسافربری و سیویل است. تحویل هواپیماهای ایرباس در مراحل بعدی مشخص می‌شود. الجزیره در حال حاضر دارای یک ناوگان است که تمام هواپیماهای آن ایرباس هستند و شامل نسل اول هواپیماهای A320 و هشت هواپیمای A320neo می‌شوند.

استخدام مجدد کارکنان اخراجی

این هواپیمایی که در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرده بود، پس از پروازهایی که به دلیل پاندمی کرونا لغو شده بودند، اکنون در حال بازگشت به حالت عادی است. همچنین کارکنانی را که تمایل دارند به کار خود در این شرکت ادامه دهند دوباره استخدام می‌کند. درآمدهای سه ماهه سوم الجزیره ضررهای نیمه اول سال را جبران کرد. ذخایر نقدی این شرکت نیز در بالاترین رکورد خود قرار دارند.

سهام این شرکت امسال ۱۵ درصد افزایش داشته و درآمد سال ۲۰۲۱ آن را ۸۰ درصد افزایش داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.