کد مطلب: ۳۹۴۵۲۰

افزایش نرخ تورم ماهانه در آمریکا

افزایش نرخ تورم ماهانه در آمریکا

شاخص بهای مصرف‌کننده در آمریکا تا پایان ماه ژوئیه به ۰.۳ درصد رسید که بالاترین رقم ثبت شده آن از سال ۲۰۰۶ تاکنون محسوب می‌شود.

نرخ تورم ماهانه آمریکا بیشترین افزایش خود از سال ۲۰۰۶ را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وال‌استریت ژورنال، شاخص بهای مصرف‌کننده در آمریکا تا پایان ماه ژوئیه به ۰.۳ درصد رسید که بالاترین رقم ثبت شده آن از سال ۲۰۰۶ تاکنون محسوب می‌شود. هسته تورمی نیز که تغییرات بهای مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آنها در نظر نمی‌گیرد برای دومین ماه متوالی افزایشی بوده و به ۰.۳ درصد رسیده است.

طبق آمار منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا، تغییرات قیمت در گروه خدمات و انرژی بیشترین نقش را در افزایش نرخ تورم بزرگترین اقتصاد جهان داشته‌اند. برخی از اقتصادانان افزایش محسوس نرخ تورم را ناشی از تشدید جنگ تعرفه‌ای و تجاری با چین می‌دانند. اندرو هانتر، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی آمریکا در موسسه «کپیتال اکونومیکس» گفت: فشارهای تورمی داخلی به اندازه‌ای که تصور می‌شد نیرومند نبودند و قیمت‌ها بیشتر تحت تاثیر عوامل خارجی قرار گرفتند.

میشل فرولی، مدیر بخش آمریکا در بانک «جی‌پی مورگان» نیز گفت: بررسی آمارها نشان می‌دهد که تورم در گروه‌های کالایی وارداتی نظیر لوازم منزل و محصولات تکنولوژی بیشتر از سایر بخش‌ها بوده است و این مساله فرضیه اثر جنگ تجاری بر افزایش تورم را تقویت می‌کند.

بانک مرکزی آمریکا امیدوار است نرخ تورم این کشور را در محدوده دو تا سه درصدی حفظ کند البته برخی نگرانند که کاهش همزمان نرخ بهره و تشدید جنگ تجاری با شرکای بزرگ آمریکا باعث ایجاد نوسانات شدید قیمتی شود. در دوزاده ماه منتهی به ژوئن، نرخ تورم آمریکا ۱.۴ درصد بوده است که هنوز فاصله زیادی با نرخ هدف‌گذاری شده فدرال رزرو دارد.

انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا در نشست سپتامبر خود نرخ بهره را برای دومین بار در طول سال جاری کاهش دهد. چرخه افزایشی نرخ بهره آمریکا پس از ۱۰ سال و در ماه گذشته پایان یافت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.