کد مطلب: ۳۵۶۹۷۸

افزایش نیم درصدی قیمت نفت

افزایش نیم درصدی قیمت نفت

به دنبال نزدیک شدن به پایان مذاکرات تجاری میان واشینگتن و پکن از یک‌سو و همچنین کاهش سطح تولید نفت خام از سوی تولیدکنندگان اوپک، قیمت نفت برنت حدود نیم درصد افزایش یافت.

به دنبال نزدیک شدن به پایان مذاکرات تجاری میان واشینگتن و پکن از یک‌سو و همچنین کاهش سطح تولید نفت خام از سوی تولیدکنندگان اوپک، قیمت نفت برنت حدود نیم درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 0.45 درصد افزایش، به 65.39 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با 0.50 درصد افزایش، با قیمت 56.08 دلار معامله شد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک با همکاری عربستان سعودی و متحدانش در ماه فوریه، به پایین‌ترین میزان خود طی چهار سال گذشته رسیده است.

به نظر می‌رسد، عربستان سعودی از آنجا که برای کسری بودجه خود به نفت 80 دلاری نیاز دارد، برای افزایش قیمت‌ها عزم خود را جزم کرده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، پیش از این اعلام کرده بود که تولید نفت این کشور تا پایان ماه مارس به 9.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این میزان، 500 هزار بشکه کمتر از مقداری است که عربستان بر اساس توافق کاهش تولید به آن متعهد شده است.

همچنین صادرات این کشور در ماه مارس، روزانه به 6.9 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت؛ در حالی که سه ماه پیش، صادرات نفت عربستان سعودی حدود 8.2 میلیون بشکه در روز بوده است.

دونالد ترامپ که نسبت به قیمت‌های بالای نفت حساس است، هفته گذشته در پیام توئیتری به اقدامات اوپک واکنش نشان داد؛ اما به نظر می‌رسد، اوپک این بار درخواست‌های آمریکا برای افزایش تولید را نادیده بگیرد.

از سوی دیگر، در صورت حصول توافق تجاری میان چین و آمریکا، تقاضا برای نفت بار دیگر افزایش خواهد یافت که این روند نیز می‌تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت‌ها شود.

همچنین، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تحریم‌های ایالات متحده علیه دو کشور ایران و ونزوئلا، صادرات نفت این دو کشور را با اختلال بیشتری مواجه خواهد کرد و به این ترتیب، قیمت‌ نفت روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.