کد مطلب: ۴۱۹۳۹۹

نماینده مردم سقز و بانه انتقاد کرد:

افزایش ۱۵ درصدی حقوق با وجود تورم ۴۰ درصدی

افزایش 15 درصدی حقوق با وجود تورم 40 درصدی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 با بیان اینکه بودجه سال 99 دارای اشکالات جدی است، گفت: با وجود تورم 40 درصدی در کشور، حقوق حقوق‌بگیران در بودجه 99 تنها به میزان 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه سال 99 گفت: لایحه بودجه سال 99 دارای اشکالات جدی است و بزرگترین ایراد بودجه این است که در شرایطی که تورم در کشور 40 درصد است، حقوق حقوق‌بگیران در بودجه 99 تنها به میزان 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود:‌ با وجود تورم 40درصدی در کشور افزایش حقوق 15درصدی بیانگر این است که سفره خانواده‌ها کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود و قدرت خرید مردم پایین‌تر می‌آید. دولت یا باید قیمت را کنترل کند و یا اگر بنا است افزایش قیمتی باشد باید افزایش حقوقی هم باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار کرد: در بودجه 99 آمده که درآمدهای نفتی برای پروژه‌های عمرانی هزینه شود و این در حالی است که رقمی که برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده با درآمدی که از محل فروش نفت حاصل می‌شود متفاوت است.

بیگلری خاطرنشان کرد: در بودجه 70 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده و حال آنکه درآمدهای ما از فروش نفت حدود 48 هزار میلیارد تومان خواهد بود و علاوه بر این میزان نفتی که در کشور در حال تولید است از میزانی که در بودجه پیش‌بینی شده هم کمتر است و ممکن است همین 48 هزار میلیارد تومان هم محقق نشود.

براساس این گزارش، لایحه بودجه سال 99 که 17 آذرماه توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و روز گذشته نیز کلیات آن در نشست کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.