خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۷۳۷۵

از کدال چه خبر؟

افشای اطلاعات چند نماد بورسی / چکاپا فعالیت‌های خود را تا ۸ فروردین تعطیل کرد

افشای اطلاعات چند نماد بورسی / چکاپا فعالیت‌های خود را تا 8 فروردین تعطیل کرد

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، شرکت چکاپا از توقف فعالیت‌های خود تا 8 فروردین و پتروشیمی جم از منحل شدن شرکت تاپکو خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با نزدیک شدن به پایان سال، حجم افشای اطلاعات بااهمیت از سوی شرکت‌های بورسی نیز بیشتر شده و هر روز بسیاری از نمادهای بورسی از آخرین وضعیت قراردادهای جدید و اطلاعات مالی مهم خود رونمایی می‌کنند.

بر این اساس شرکت صنایع ملی مس ایران ( فملی) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که با توجه به تعیین قیمت پایه مواد معدنی در سال 1398، محاسبه حقوق دولتی شرکت ملی صنایع مس ایران بر اساس 9 درصد کاتد از ابتدای سال 1398 بوده که این موضوع 3 هزار میلیارد ریال سودآوری برای این شرکت در پی داشته است.

شرکت معدنی دماوند که با نماد کدما در بورس فعالیت می‌کند نیز طی اطلاعیه‌ای از عدم حصول نتیجه مزایده پیش‌فروش هزار تن کنستانتره سرب که در تاریخ 13 اسفند برگزار شده، خبر داده است.

شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد نیز طی اطلاعیه‌ای که در وبسایت کدال منتشر شده اعلام کرده، در راستای تکمیل طرح و توسعه فعالیت‌های این شرکت، 30 درصد سهام معدن قره آغاج زنجان به از شرکت گروه معدنی میعاد نگین ابرار به مبلغ 450 میلیارد ریال خریداری شده است. مبلغی که درنزدیک به 7 درصد کل دارایی‌های این شرکت در سال مالی گذشته بوده است. این شرکت همچنین از فروش بیش از 6 درصد از سهام شرکت ارزش افرینان میلاد 91 میلیون ریال سودآوری داشته است.

چکاپا نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامتی پرسنل و حفظ حقوق شهروندی و احترام به درخواست مسوولات وزارت بهداشت کشور و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس، فعالیت‌های کارخانه و دفتر تهران این شرکت از پایان روز یکشنبه 25 اسفند تا 8 فرودین سال آینده متوقف خواهد شد.

سیمان فارس نیز از واگذاری 17 میلیون و 744 هزار سهم شرکت سیمان ساوه در عرضه اولیه خبر داد. این شرکت که با سرمایه 5 هزار و 625 میلیارد ریالی در بورس فعال است، این تعداد از سهام شرکت زیرمجموعه خود که معادل 2.7 درصد کل دارایی‎های سفارس در سال مالی قبل بوده است را هفته گذشته از طریق عرضه اولیه به فروش رساند.

همچنین بانک پارسیان نیز از عدم حصول نتیجه مزایده 21 اسفند خود خبر داد. مزایده‌ای که برای فروش یک واحد آپارتمان مسکونی به مبلغ 47 میلیارد و 728 میلیون ریال انجام شده بود.

شرکت پتروشیمی جم نیز در اطلاعیه‌ای از انحلال شرکت توسعه انرژی پادکیش (تاپکو) خبر داد. در این اطلاعیه آمده است این انحلال تاثیر خاصی در میزان فروش و درآمد پیش‌بینی شده شرکت پتروشیمی جم نداشته است. بنابراین سهامداران این نماد نباید چندان نگران این اطلاعات افشا شده باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.