کد مطلب: ۴۳۱۰۳۳

داود سوری، اقتصاددان در تجارت‌نیوز / اقتصاد ایران در سال آینده چه خواهد شد؟

داود سوری، اقتصاددان در تجارت‌نیوز / اقتصاد ایران در سال آینده چه خواهد شد؟

داود سوری، اقتصاددان با حضور در تجارت‌نیوز قرار است به تحلیل فاکتورهای اقتصادی تورم، نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری بپردازد، همچنین ارزیابی بازارهای مالی از دیگر محورهای این گفتگو است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد در فاکتورهای نرخ بیکاری، نرخ رشد اقتصادی و نقدینگی وضعیت اقتصاد نسبت به گذشته دشوارتر شده و تنها نرخ تورم کاهش یافته است.

داود سوری، اقتصاددان با حضور در تجارت‌نیوز، قرار است این آمارها را تحلیل کند. همچنین ارزیابی روند این شاخص‌های اقتصادی در سال آینده از دیگر موضوعات مورد گفتگو خواهد بود.

نرخ بیکاری در پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال گذشته رشد 10.6 درصدی را نشان می‌دهد، نرخ رشد اقتصادی 9 ماهه ابتدایی سال جاری نیز با رقم منفی 7.6 درصدی به سال 90 برگشته است.

نقدینگی نیز در پایان آذر ماه امسال به رقم 2262 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 28.2 درصدی داشته است.

تنها نرخ تورم سالانه دی ماه امسال نسبت به آذر ماه کاهش داشته و به رقم 38.6 درصد رسیده، که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 1.4 واحد درصد کمتر داشته است.

در پایان نیز قرار است رفتار بازارهای مالی از جمله طلا، سکه، دلار و بورس در سال 99 مورد تحلیل قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    از نظر اینهاهمه چی باغ وبلبله تو جامعه فشار زندگی مردم رو بزور سر پا نگه داشته بد میگه تورم کاهش بوده

    • ناشناس

      پدردروغگولعنت مانیدانیم تورم رابراساس چی میسنجند

  • رضا

    اصل و بنای پیشرفت مقرر بود بر مبنای رشد صنعت و تکنولوژی بوده تا از وابستگی به فروش نفت ایمن باشیم اما این مهم صورت نگرفت .مطمئنا تا از اقتصاد تک محصولی بودن که همان وابستگی به فروش نفت است رهایی پیدا نکنیم همیشه اوضاع همین خواهد بود و بازیچه دست ابرقدرتها میمانیم.