کد مطلب: ۸۱۹۱۱۴

رونمایی از ۴ اقدام تحول‌آفرین در بازار سرمایه

رونمایی از 4 اقدام تحول‌آفرین در بازار سرمایه

در دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی رئیس سازمان بورس از پذیره‌نویسی حق‌تقدم الکترونیک، مرکز افکارسنجی، سامانه جمع‌سپاری (مرکز آزمون) و صکوک پلاس رونمایی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز با حضور رئیس سازمان بورس از چهار اقدام تحول آفرین در بازار سرمایه رونمایی شد.

اقدامات جدید بازار سرمایه شامل پذیره‌نویسی حق‌تقدم الکترونیک، مرکز افکارسنجی، سامانه جمع‌سپاری (مرکز آزمون) و صکوک پلاس است.

در دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی، با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس، رونمایی از مرکز افکارسنجی بازار سرمایه متعلق به شرکت اطلاع‌رسانی و اموزش بورس با هدف جمع آوری و تحلیل اطلاعات در رابطه با موضوعاتی چون بازار سرمایه، مباحث اقتصادی و اجتماعی انجام شد.

رونمایی از پذیره‌نویسی حق‌تقدم الکترونیک

همچنین با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس، محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و سایر مدیران رونمایی از پذیره‌نویسی حق‌تقدم به صورت الکترونیک در غرفه سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) برگزار شد و گزارشی از وضعیت کارکردهای این ابزار در هر سهم مورد بررسی قرار گرفت.

رونمایی از سامانه برگزاری آزمون شرکت اطلاع‌رسانی

علاوه بر این‌ها، از سامانه برگزاری آزمون شرکت اطلاع‌رسانی هم رونمایی شد. در این سامانه طراحی‌هایی به‌منظور افزایش کیفی آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه و رشد سواد مالی سهامداران انجام شده است و دسترسی برای عموم افراد مهیاست.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بازدید از غرفه شرکت اطلاع رسانی بورس از بازی‌های طراحی شده جهت افزایش سواد مالی نیز بازدید کرد.

رونمایی از صکوک پلاس در بازار سرمایه

همچنین مجید عشقی در دومین روز فاینکس ٢٠٢٣ از صکوک پلاس رونمایی کرد.

مجید عشقی در این مراسم گفت: بنگاه‌های اقتصادی در انتشار اوراق و فرایندهای مربوط به تامین مالی از بستر بازار سرمایه با چالش و ابهاماتی رو به رو هستند و به همین علت به سایر شیوه‌ها همچون شبکه بانکی‌ رجوع می‌کنند.

از این رو همکاران ما در مدیریت دارائی مرکزی وب‌سایت مربوطه جهت تسهیل استفاده از اوراق‌ها و تامین مالی راه‌اندازی کرده‌اند.

متقاضیان تامین مالی از بازار سرمایه می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این شرکت به نشانی sukukplus.ir به راحتی اقدام به تامین مالی از بازار سرمایه کنند.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهامدار بیچاره

    لعنت به بازار سرمایه ایران. فقط کلک بازی . سال ۹۹ سهم خریدم الان یک سوم قیمتم نیست. این رو کجا بگی.

    • ناشناس

      دردنیابورس محل امن وسودآورجهت سرمایه گزاری،درایران فرصت نوسانگیری وکلاهبرداری برای شیادان وسفته بازی ودرآمدی برای دولت

  • ایرانی

    تنها انتظار ما از رئیس بورس اینه که از دستکاری بورس اجتناب کنند وایشان شریک دزد ورفیق غافله نباشه وسرمایه مردم را در دسترس هرکسی قرار نده وقتی که بورس در مدار نزول قرار میگیره هیچ اقدام مثبتی نمیکنی در موقع رشد بازار هم نه شاهد دخالت باش ونه خودتان رشد بازار را متوقف نکنید .این دو کار را بکنی عالیه.

  • ناشناس

    جناب عشقی نمیشه دست از سر بازار دستوری سرمایه برداشت پدرمون در آمد از بس ضرر کردیم

  • احمدی

    ۳ سال است بورس منفی و قیمت کالاها بیش از ۱۵ برابر شده است سرمایه مردم در بورس بی ارزش شده و بسیاری اسیب دیدند و….

  • علی

    ضرر اندر ضرر خدا لعنت کنه مصب ضرر مردم و من رو😢😢😢

  • فیضی

    حاصل منفی کردن بیش از ۳ سال بازار سرمایه رشد گرانی های ملک و ویلا و خودرو و سکه و لوازم خانگی و پوشاک و مواد خوراکی بود بس رشدی بیش از ۲۰ برابری قیمت پفک و بستنی و ادامس بیش از …….

  • فرزاد

    بورس کشور در دوره ریس جمهور ریسی دستوری و بی ارزش شد حاصل ان تورم شدید بود

  • فرخ

    بازار سرمایه از زمانی که بفکر منفی و بی ارزش کردن سرمایه های مردم افتاد در طی چند سال اخیر تورم بیش از ۳۰ برابری در مسکن در پردیس فاز ۱۱ و رباط کریم و…شکل گرفت و به بقیه کالا ها هم سرایت کرد