کد مطلب: ۷۱۵۳۸۸

خیز سه کشور اروپایی برای مقابله با بحران انرژی

خیز سه کشور اروپایی برای مقابله با بحران انرژی

کمیسیون اروپا برای مبارزه با بحران انرژی در این قاره پیشنهاد داد کشورهای اتحادیه اروپا در مواقع اضطراری گاز را با یکدیگر به اشتراک بگذراند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی این اقدام مقابله‌ای با بحران انرژی سه کشور اسپانیا، پرتقال و فرانسه برای ساخت یک خط لوله مبتنی بر دریا برای انتقال هیدروژن و گاز بین بارسلونا و مارسی به توافق رسیدند.

به نقل از ایرنا، آنتونیو کاستا، نخست‌وزیر پرتغال در مورد این توافق گفت: این خط لوله گاز که (BarMar) نام دارد، عمدتا برای پمپاژ هیدروژن سبز و سایر گازهای تجدیدپذیر استفاده می‌شود، اما همچنین به‌طور موقت امکان انتقال مقدار محدود گاز طبیعی را برای کمک به کاهش بحران انرژی اروپا فراهم می‌کند.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا نیز به خبرنگاران در بروکسل گفت: این خط لوله پاسخی به درخواست برای همبستگی شرکای اروپایی ما در برابر باج‌خواهی پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت: ضروری است که اروپا متحد بماند.

به‌دنبال اعمال محدودیت انتقال گاز روسیه به کشورهای اروپایی، کمیسیون اروپا هفته گذشته به‌عنوان بخشی از یک بسته جدید از اقدامات برای مبارزه با بحران انرژی، پیشنهاد کرد که کشورهای اتحادیه اروپا را ملزم به اشتراک گاز با یکدیگر در مواقع اضطراری کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.