خبر فوری:

کد مطلب: ۷۲۵۲۲۴

الزام دریافت گواهی از بورس کالا برای صادرکنندگان فولاد

الزام دریافت گواهی از بورس کالا برای صادرکنندگان فولاد

کمیته مدیریت بازار وزارت صمت مصوبه جدیدی برای الزام صادرکنندگان محصولات فولادی به دریافت گواهی صادراتی از بورس کالا تصویب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اظهار کرد: فعالان صادراتی و افراد حقیقی و حقوقی که قصد صدور کالاها، محصولات و تولیدات فولاد ی خود را به بازارهای هدف صادراتی دارند، باید گواهی صادراتی اخذ کنند.

به نقل از فولادبان، سیف‌الله امیری با بیان اینکه اخذ گواهی صادراتی براساس ابلاغیه و مصوبه کمیته مدیریت بازار وزارت صمت صادر می‌شود، گفت: تمام صادرکنندگان محصولات فولادی باید به‌مدت دو هفته یعنی از ۲۱ آبان ماه تا ۵ آذر برای صادرات انواع محصولات خود از بورس کالا گواهی صادراتی اخذ کنند.

امیری هدف از اجرای این طرح را صدور کالاهای کیفی به کشورهای مقصد عنوان و تصریح کرد: اخذ گواهی صادراتی مانع از این می‌شود، محصولاتی که از کف بازار جمع می‌شد و کیفیت پایینی داشت، به دیگر کشورها صادر نشود و در واقع، سوپاپ اطمینان کیفی محصولات فولادی ایران است.

وی با بیان اینکه محصولات صادراتی ابتدا به بورس کالا عرضه خواهد شد، اعلام کرد: براساس کف عرضه محصولات فولادی به بورس کالا، هر تولیدکننده‌ای که کالا یا محصول خود را به بورس کالا عرضه کرده باشد، می‌تواند محصول خود را به کشورهای هدف صادراتی صادر کند.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، این طرح به‌طور موقت در دو هفته (از ۲۱ آبان‌ماه تا ۵ آذرماه) به اجرا درخواهد آمد و پس از آن داشتن گواهی صادراتی برای صادرکنندگان الزامی خواهد بود که می‌تواند نگرانی کلیک‌های صادراتی فولاد و صادرات کالاهای بی‌کیفیت مانند میلگرد را تا حدود زیادی برطرف کند.

پیش از این، محمد کشانی، فعال فولادی گفته بود: مصوبه آزادسازی صادرات کالاها و محصولات معدنی نوعی تیر خلاص به بزرگان فولاد کشور است.

در مهرماه امسال دیوان عدالت اداری در حکمی، رای به آزادسازی محصولات فولادی توسط هر فرد حقیقی و حقوقی که کارت بازرگانی داشت، داده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.