خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۱۰۰۴

یک کارشناس بورس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

الزام شرکت‌ها به اعلام سود هر سهم / این اقدام مثبت است یا منفی؟

الزام شرکت‌ها به اعلام سود هر سهم / این اقدام مثبت است یا منفی؟

طبق تصمیم سازمان بورس شرکت‌های بورسی از این پس ملزم به اعلام پیش‌بینی سود هر سهم هستند. یک کارشناس بورس این تصمیم را مثبت قلمداد کرد و گفت: با این تصمیم سهامداران در خرید هر سهم می‌توانند تصمیم بهتری بگیرند.

معاون نظارت بر بورس‌ و ناشران سازمان بورس امروز اعلام کرد شرکت‌ها باید گزارش سود هر سهم تا پایان سال جاری را منتشر کنند. به گفته محمدحسن ابراهیمی سروعلیا،به منظور افزایش شفافیت و اعتماد به بازار سرمایه از ناشران خواسته شده است تا سود هر سهم تا پایان سال را به بازار اعلام کنند. اما این اقدام چه اثری بر بازار دارد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بورس در گفتگو با تجارت‌نیوز ، این تصمیم سازمان بورس را مثبت قلمداد کرد و گفت: یک سالی می‌شد که گزارش سود هر سهم را حذف کرده‌ بودند، حالا تصمیم گرفته‌اند که این گزارش‌ها دوباره منتشر شود . این تصمیم نشان می‌دهد که مسئولان حتما تاثیر منفی حذف این گزارش‌ها را دیده‌اند. مدیران دولتی در اتخاذ تصمیماتشان مشورت‌پذیر نیستند و با آزمون و خطا سیاست‌گذاری می‌کنند. در این مورد برگشت دوباره این گزارش‌ها قطعا مثبت است.

به گفته او در حالی که در نیمه اول سال ۹۹ افرادی وارد بازار سرمایه شدند که سهم‌ها را بدون ارزیابی می‌خریدند، این افراد فکر می‌کردند در بورس پول ریخته شده و باید وارد این بازار شوند و آن را جمع کنند. همه‌ سهامداران نمی‌توانند صورت‌های مالی شرکت‌ها را بررسی کنند، اما با گزارش پیش‌بینی سود هر سهم می‌توانند تصمیم‌ بهتری بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که همه‌ کسانی که وارد بورس می‌شوند حتی اگر خارج هم شوند همیشه نیم‌نگاهی به این بازار دارند. کمی زمان می‌برد تا اعتماد دوباره برگردد و نوع معاملات تغییر می‌کند. او همچنین نسبت به آینده سهام به خصوص در سال آینده ابراز امیدواری کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مثبته. چون شرکتها سود ده هستن تو این مدت

  • آصغر

    با سلام
    فقط به تنهائی با پیش بینی سود سهم شفاف سازی صورت نمیگیرد…بلکه باید مشخص شود که شرکت چند درصد درآمد شرکت را میخواهد بین سهامدارانش تقسیم کند…نه مثل شرکت پترول که پ/ای نماد به حدود دو و نیم رسیده باشه….اینجاست که باید سئوال شود چرا تا این حد پائین؟؟؟؟
    جواب: از قرار معلوم شرکت درصد پائینی به سهامدارانش سود پرداخت میکند، که فقط در مجمع مشخص میشود و هر کسی از آن اطلاع ندارد…اینجاست که باید قبل از مجمع شفاف سازی شود……در ضمن افزایش سرمایه از سود انباشته موقعی باید انجام شود که طرح و توسعه صورت بگیرد…نه فقط ساختار مالی….که موجب زیان سهامدار میشود

  • ناشناس

    اگر براساس سهام بخواهیم سود دهی شرکتها رادرنظر بگیرییم اکثر شرکتها زیان ده بودن

  • ناشناس

    مثبت اگر واقعی باشه وبلافاصله بعدازمجمع سال مالی پرداخت بشه نقد

  • علی

    شما مگر خوابید. اقای رییس حقوقی و خصولتی در سهام . گکوثر . هتل پارسیان امروز حجم 1 عدد کد به کد میکرد . لطفا حتمانشر بفرما . خصولتی و رانتی و حقوقی را دراین نماد بنیادین پاک کن . حتما برایش گزارش کنید . استدعای نشدر دارم . فساد میکنید که بفروشند . مردم نگه دارید . رییس جدید بورس .
    10 بار سهم 1 عدد بسته شد . مگر نباید . پیداکنید و سامانه هشان را تعلیق و ببندید . مهم مهم مهم

  • ناشناس

    سهم 1 حجم رانتی و خصولتی تو سهم گکوثر کد به کد میکرد . کجایی اقای رییس بورس . میخواهی با مردم چه کنی . حتما به ایشان گزارش کنید . این نماد بنیادین فساد دارد . هتل پارسیان اصفهان . مهم مهم مهم . تقاضای نشر حالمان از فساد خراب است ناشر محترم . حجم 1 . کد به کد . صف فروش غیر حقیقی . سبدگردان رانتی . گزارش شود به خاطر مردم به خاطر خدا . به خاطر علی . حجم 1 کد به کد . چرا دسترسی سامانه اش را نمیبندی . سبد گردان گکوثر باید جواب داده و محاکمه شود . مردم اصفهان . بیدار باشید . گزارش کنید . تو را به خدا نشر کن
    مهم مهم مهم

  • علی

    سلام.این.مردم.نبودکه.فکرمیکردتوی.بورس.پول.ریخته.مسولین.بودن.به.مردم.بیچاره.گفتن.بیایدبه.بورس.پول.پاروکنیدخدا.ذلیلش.کند

  • ناشناس

    فعلا این روزها هیچ خبر و اقدامی موجب رشد سهام و تغییر وضعیت بورس نمیشه
    وگرنه عملکرد شرکت ها رو وقتی در کدال مطالعه می‌کنی اکثرشون درآمد و سود خالص خوبی به ازای هر سهم کسب کردن وکلی عملکرد های مثبت دیگر…همه اینها باید موجب رونق شدید بورس بشه منتهای مراتب دخالت های بیجای دولت و دستبرد زدن به جیب مردم و نوسانگیری حقوقی های دولتی خصولتی موجب نارضایتی ، بی اعتمادی و ترس و هیجان حقیقی ها در بورس شده که همین ها باعث عقبگرد و درجا زدن بازار سرمایه شده است
    وگرنه اخبار مثبت که باعث جهش بورس بشه در این مدت کم نداشتیم که اگر همین اخبار در یک شرایط نورمال و عادی بورس ارائه میشد قطعا شاهد رشد شارپی بورس میبودیم.«به امید برگشت رونق به بازار سرمایه»

  • ناشناس

    برخی از سهام 80درصد اصلاح کردند باز هم در حال اصلاحند!
    مثل بکام و بترانس

  • ناشناس

    ای کاش میزان خروج پول حقیقی را هم مینوشتن